Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Ildhode - 25mm

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Objektiv: Olympus ZD 25mm f/2.8 pancake (+ EX-25 mellomring, kanskje?)

Deltakernivå: Hardkåre-->Pingle**

Utstyr: Olympus E-620 + E-450

Tilleggsutfordring(er): *JPG rett fra kamera, minst mulig Photoshopping(bortsett fra nedskalering).

Få inspirasjon, lære meg å ta bedre bilder, komme meg ut, stå opp før 09.00 og lese/lære mer.

*JPG og bruk av det Olympus har stappet inn i den lille svarte boksen kalt E-620.

Art-filtrene; Pop Art, Soft Focus, Pale&Light Color, Light Tone, Grainy Film og Pin Hole blir sikkert flittig brukt :)

**Sigma 30/1,4 og 50/1,4 er innkjøpt og må prøves/brukes :dribble:

Endret av Ildhode
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grainy film-filteret fungerte overraskende bra, synes jeg. (Antar det er brukt på 1.?) Liker siste bildet også – hvor er dette fra? Ser kjent ut, men klarer ikke helt å plassere det ...

Skrevet

4. oktober har ikke overdevne kontraster akkurat, men jeg synes faktisk det kler muren og veggen. Monumentalt bygg ser det ut som. Fin komp.

Skrevet

Hehe.. Takker. Skulle egentlig prøve meg på litt gate-foto idag, men foretrekker å holde meg inne i regnvær. Tok 3-4 bilder totalt idag. To bilder av samme ting. Valgte denne, men originalen var litt kjedelig. Tok bildet i S/H jpg, men måtte forandre litt i Lightroom. Hvitbalansen til kjølig blå, clarity opp noe hakk og blå fargen camera profiles ble skrudd litt opp mot lilla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...