Gå til innhold

GTX295 på Mist 600W?


Ninjahamster

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg får dette skjermkortet snart:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2521194

 

Er det mulighet for at jeg kan bruke min rimelig nye Mist 600W på det? Vet det står 680W men synes det høres drøyt ut. Har 2 harddisker, 2,5GHZ 4 kjerners CPU og 1 DVD-rom. Vil helst ha svar fra folk som har prøvd 600W (eller mindre) på GTX295 og ikke de som bare tror og mener :) På forhånd takk!

 

Edit: Står 550W her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48421...led#ProductTabs

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Hei

 

Jeg får dette skjermkortet snart:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2521194

 

Er det mulighet for at jeg kan bruke min rimelig nye Mist 600W på det? Vet det står 680W men synes det høres drøyt ut. Har 2 harddisker, 2,5GHZ 4 kjerners CPU og 1 DVD-rom. Vil helst ha svar fra folk som har prøvd 600W (eller mindre) på GTX295 og ikke de som bare tror og mener :) På forhånd takk!

 

Edit: Står 550W her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48421...led#ProductTabs

 

Kjører Mist 500 W sammen med mitt 295 kort.

Det går så det griner! Har to raptor disker og 6850 CPU.

Men har aldri fått problemer med at strømforsyningen er for svak.

 

Generelt, så tror jeg mange kjører med for kraftig GPU. men det skader jo heller ikke å ha litt i reserve da :)

Lenke til kommentar

Kjører en 965 extreme oc til 3,8, 3X 1 tb, 1X 750 tb, 1X 60 ocz vertex, 2X gtx 295, 2 dvd-rom'er, sirkulasjonspumpe til vannkjølinga, x antall vifter osv og har ved ett tilfelle vært borti at pc'n bare skrudde seg av under spilling. Var crysis på maks i 1920x1200 med alt på maks og AA på 8X. Da virket det som psu'n bare kuttet, men foruten om det så funker alt som fjell :D så en 600 w mist bør nok fungere utmerket :D

Lenke til kommentar
Kjører en 965 extreme oc til 3,8, 3X 1 tb, 1X 750 tb, 1X 60 ocz vertex, 2X gtx 295, 2 dvd-rom'er, sirkulasjonspumpe til vannkjølinga, x antall vifter osv og har ved ett tilfelle vært borti at pc'n bare skrudde seg av under spilling. Var crysis på maks i 1920x1200 med alt på maks og AA på 8X. Da virket det som psu'n bare kuttet, men foruten om det så funker alt som fjell :D så en 600 w mist bør nok fungere utmerket :D

 

Det må en si! rimelig kraftig maskinvare du har der...

Har du testet 3D-06 med det oppsettet? Regner med at Crysisen flyter bra med den Hardwaren der.

Lenke til kommentar

Ja det burde vel ikke være noe problem med Crysis der.

En score på nesten 25000 er jo ikke akkurat dårlig. Men som du sier så er vel det "programmet" rimelig CPU "sultent"

Med 1.stk, skjermkort hadde du vel fått rundt 20000 poeng.

 

Har tenkt å bygge ny maskin på nyåret. Blir ett I-7 1336 oppsett

Men ikke så kraftig CPU som du har.

ihvertfall ikke som første CPU

Tenker mer at planen for oppgradering blir ett ekstra 295 kort. Så får en finne ut av hvor mye det er å hente på klokking av prosessor

(Hva det nå blir for en)

Lenke til kommentar

tragisk er det jo forsåvidt ikke, men som sagt, sett folk med i7 920 med D0 stepping som har høyere score enn meg. men der er jo også cpu oc til godt over 4 ghz. Så i utgangspunktet så er det bare piss å bruke 9 laken på en 975. brukt heller 2000 kr og kjøp en 920 istede. vurderer faktisk å bytte ut min selv til en 920 med D0 stepping. Grunnet at de skal være mye enklere å oc. i alle fall av hva jeg har forstått.

 

og har prøvd med kun ett kort også, men husker ikke hva jeg fikk da :-p kan jeg forsåvidt sjekke ut av, men da må jeg ta av sli koblingen. Skrur jeg av quad sli innstillingene i nvidia kontrollpanel så ender det med at alle 4 gpu'ene jobber hver for seg. men litt moro å se hva scoren ender på da også?! :-p sjekke etterpå.

 

Men gleder meg litt til å se hva nvidia kommer med når 300 serien kommer. Håper det blir noe brutalt tøft altså :D og vet ikke om noen som er gira på lian li pc-x2000 kabinett da? vurderer å bytte det ut med en corsair kabinett istede. Mer egnet for vannkjøling og ganske mye bedre alternativer til kabling. ser jo så utrolig mye mer ryddig ut :D

Lenke til kommentar
tragisk er det jo forsåvidt ikke, men som sagt, sett folk med i7 920 med D0 stepping som har høyere score enn meg. men der er jo også cpu oc til godt over 4 ghz. Så i utgangspunktet så er det bare piss å bruke 9 laken på en 975. brukt heller 2000 kr og kjøp en 920 istede. vurderer faktisk å bytte ut min selv til en 920 med D0 stepping. Grunnet at de skal være mye enklere å oc. i alle fall av hva jeg har forstått.

 

og har prøvd med kun ett kort også, men husker ikke hva jeg fikk da :-p kan jeg forsåvidt sjekke ut av, men da må jeg ta av sli koblingen. Skrur jeg av quad sli innstillingene i nvidia kontrollpanel så ender det med at alle 4 gpu'ene jobber hver for seg. men litt moro å se hva scoren ender på da også?! :-p sjekke etterpå.

 

Men gleder meg litt til å se hva nvidia kommer med når 300 serien kommer. Håper det blir noe brutalt tøft altså :D og vet ikke om noen som er gira på lian li pc-x2000 kabinett da? vurderer å bytte det ut med en corsair kabinett istede. Mer egnet for vannkjøling og ganske mye bedre alternativer til kabling. ser jo så utrolig mye mer ryddig ut :D

 

Mitt 295 scorer rundt 14000 med min hardware Er ett Asus P5N-E sli kort E6850 CPU og 4 giga ram. Så det er vel resten av hardwaren som er flaskehalsen for meg

KLokker jeg cpu til 3,6 så får jeg ca 17000 poeng.

hadde vært artig å hørt hva du får ut av kunn ett kort ja.

Endret av jolis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...