Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye felger VW Golf

Jobby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Får min første bil på onsdag, en VW Golf 1999 modell.

Etter en godkjent NAF test kjøpte jeg denne: Finn.no link

Ting jeg har tenkt å skifte: Felger og anlegg i første omgang.

Mitt spørsmål er da hvilke felger kan jeg ha på denne bilen? Prøv og forklar, er helt nybegynner her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ingen som vet?

Noen av kravene er å ikke øke/minske rullemotstanden med mer enn 5 prosent, akselavstand kan ikke endres mer enn 15 mm per aksel. Dvs at innpresset per felg ikke må endres mer enn 7,5 mm dersom det ikke foreligger TUV-papirer for det. Sikkert noe mer som kreves og, men dette kom jeg på i farten. Lykke til med valg av felg.

Skrevet (endret)
Noen av kravene er å ikke øke/minske rullemotstanden med mer enn 5 prosent.

Rulleomkretsen mener du vel? ;)

Hehe, der gikk det litt fort og mener selvfølgelig rulleomkretsen. Forøvrig kan trådstarter hente inspirasjon i mk4-delen av forumet på vwvortex.com

Endret av N-pimpd
Skrevet

Det fungerer sikkert fint det der. Og skal man over en busspute eller det er veiarbeid/huller i veien så er det jo bare å ta god fart, så blir man kvitt skiten :yes:

Skrevet (endret)

På Golf 4 finnes det et stort utvalg. Det er lettere om du finner noen felger du liker og heller spør om de passer din bil. Snakker vi standardfelger eller svære med laprofildekk?

Boltsirkel er 5x100, innpress bør vel være i nærheten av 35 (normalt sett).

Endret av Marvil
Skrevet
var det et forsøk på å være morsom?

Nei. Jeg bare påpeker fakta.

where is teh funny?

Teh funny er når hjulene er blitt firkantet og bunnpanna ligger igjen på toppen av bussputa.

Skrevet

Den diskusjonen stopper vi her.

Trådstarter ønsker tips til hva som passer - inntil han spør etter råd om praktisk gjennomføring av 9*16 og skamsenk så skriver ingen noe om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...