Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med bluescreen!


Anbefalte innlegg

Hallo! Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg, er ikke veldig kyndig selv, og har i det siste hatt problemer med bluescreen. Første gangen den kom var forrige uke, og den kom igjen så fort etter restart at jeg ikke rakk å gjøre noe som helst for den slo seg av. Jaja tenkte jeg, pc'en var jo forsåvidt klar for en formatering fra før, så hvorfor ikke. Dermed fungerte den strålende i et par dager, før bluescreen dukket opp igjen, enda hyppigere enn før. Igjen formaterte jeg, og igjen fungerte den noen dager før de igjen har kommet tilbake. På den jeg får nå står det:

 

 

 

Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

En prosess eller tråd som er viktig for systemoperasjonen, er uventet lukket eller avsluttet.

 

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

 

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om windows-oppdateringer du kan trenge.

 

Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer (faktisk!) som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkerhetsmodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkerhetsmodus.

 

Teknisk informasjon:

 

*** STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x8A9FD1E0, x8A9FD354, 0x805D13B6)

 

Starter dumping av fysisk minne.

Dumping av fysisk minne er ferdig.

Kontakt systemmansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp.

 

 

Er det noen der ute som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette problemet, og i så fall fortelle meg som om jeg var fem år hvordan jeg skal gjøre det? Har virkelig ingen anelse hva som er galt og hvordan jeg skal fikse det, spesielt siden det ikke går ett minutt engang etter oppstart før den slår seg vrang. Hadde blitt veldig takknemlig for all hjelp!

 

Forresten, skulle gjerne gitt spesifikasjoner på maskinen, men aner ikke hvordan jeg finner de (ja, jeg er jente..=P )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du innstallert noen spill på pcen?

 

EDIT: ser en med feilmelding "0x000000F4 (0x00000003,0x8A2DCC08, 0x8A2DCD7C, 0x805D13B6)" som fikset problemet med å reinstalere i "repair"eller "repareringsmodus" om du vil.

 

EDIT2: etter mer googling ser jeg at løsningene er helt forskjellige prøv heller denne engelske siden og spør (linket til en sak med noe lik feilmelding)

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

la til edit2 i forrige post, grunnen til at jeg lurte på om du hadde spil var fordi jeg lurte på om du hadde direct X installert. for da kunne du kjørt en liten "test" som gir bra svar på hardware osv... ellers se om du finner noen filer i "c:/windows/minidump" og last dem opp til den siden jeg linket til i forrige post.

 

EDIT: er ikke ofte på denne delen av forumet, men prøv denne guiden og: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...