ninjahero Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Hei, har en Audi TT 180 99-modell som det begynner å bli litt knask med. Xenon-lyset på den ene siden (kjørelyset som kommer på når motoren startes på høyre siden når man sitter i bilen) slår seg ikke på. Det startet for noen år siden ved at lyset av og til bare blinket litt når motoren startet og så slo det seg av. Da gikk det greit å bare skru på lysbryteren til park-lys og så tilbake, så slo det seg på, av og til måtte det gjøres 2-3 ganger. Deretter har det kommet og gått litt, og jeg har en svak mistanke at det kan være fuktighet. Nå vil derimot ikke lyset slå seg på i det hele tatt. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Kan det være xenon-lyset som har røket? Jeg har skrudd av dekslene og tatt av kontakten til xenon-pæren, og da kommer det mye klikkelyder fra et eller annet rele når kontakten ikke står i. Når kontakten står i kommer ikke denne klikkelyden. Håper noen har greie på dette som kan komme med noen tips til hva som kan være galt
gxi Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det er nok bare pæra som har dødd. Ganske normalt at pærer dør etter en viss tid, og med xenonpærer gir det lys som i en periode typisk lyser lilla, og deretter begynner de å blinke eller slokner helt. Nye pærer for D1x eller D2x fås billig hos Powerbulbs. Bruk rabattkode RLKHQ1883 for å få 10% rabatt.
ninjahero Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Takker for responsen. Det var pæren som var røket (knust faktisk). Jeg kjøpte en ny på Biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=155301 - den har en liten nyanseforskjell i fargen, men til prisen (kr. 399,-) så spiller det liten rolle. Møller i Bergen antydet at det ville koste 7-10 000 kroner å fikse det, så jeg er en happy camper Det var bare å skru av et par deksler, ta av en deksel inn til selve lykt-elementene, og så vri rundt det plastdekselet som holdt lyspæren på plass.
gxi Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Hvis du bytter den andre vil nok fargeforskjellen forsvinne. Er normalt at fargen endrer seg noe igjennom levetiden til disse pærene.
rublings Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Hvis du bytter den andre vil nok fargeforskjellen forsvinne. Er normalt at fargen endrer seg noe igjennom levetiden til disse pærene. Hvis du bytter begge pærene nå, så vet du at neste gang det ryker en pære så vil den andre også ryke innen kort tid. Dette gjelder så klart bare om pæren er gåen av naturlige årsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå