Gå til innhold

Dell sin kundeservice - Hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Min 3 år gamle dell inspiron 6400 ble i sommer tilgriset og den ble aldri helt seg selv igjen (skrur seg ikke av). Jeg hadde en veldig bra forsikring på denne pc'en, og ble da tilbudt å bytte pc'en inn mot en som var identisk. Dette takket jeg ja til, og i tillegg oppgraderte jeg den i forhold til den gamle og betalte et mellomlegg for dette.

 

Til min store skuffelse kom det en ganske så enkel og lite elegant pc til meg i posten. Det var en dell inspiron 15, langt ifra noe sjarmtroll. Men så til hovedproblemet:

 

Det er ikke firewire på denne maskinen! Når jeg bestillte min dell inspiron 6400 spurte jeg spesifikt etter firewire-inngang fordi jeg bruker pc'en blant annet til å spille inn musikk og film, og da er det nødvendig. Jeg har hørt med en i dell og han sier at firewire har utgått på denne modellen, en modell jeg i utgangspunktet ikke i det hele tatt er interessert i og jeg har av alle jeg har pratet med blitt forspeilet om at jeg skal få en identisk min gamle dell inspiron 6400.

 

For å si det kort: En pc uten firewire er ubrukelig for meg. Dermed er ikke denne swop'en tilfredstillende i det hele tatt! Jeg føler jeg har rett på en data som fungerer tilsvarende som min gamle, og det må de klare å få til!

 

 

Er det noen med synspunkter, råd, kunnskap osv som kan dele de her?

Endret av norwegen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Jeg hadde en veldig bra forsikring på denne pc'en, og ble da tilbudt å bytte pc'en inn mot en som var identisk. Dette takket jeg ja til, og i tillegg oppgraderte jeg den i forhold til den gamle og betalte et mellomlegg for dette.

...

Kanskje svaret ditt ligger i setningen jeg har fremhevet? Sjekket du hva den "oppgeaderte" PCen inneholdt?

 

Manglende firewire er forøvrigt et svært lite problem. Firewire finnes både som PC-card for bærbare og som tilleggskort i stasjonære.

Lenke til kommentar
... Jeg hadde en veldig bra forsikring på denne pc'en, og ble da tilbudt å bytte pc'en inn mot en som var identisk. Dette takket jeg ja til, og i tillegg oppgraderte jeg den i forhold til den gamle og betalte et mellomlegg for dette.

...

Kanskje svaret ditt ligger i setningen jeg har fremhevet? Sjekket du hva den "oppgeaderte" PCen inneholdt?

 

Manglende firewire er forøvrigt et svært lite problem. Firewire finnes både som PC-card for bærbare og som tilleggskort i stasjonære. [/i

 

Oppgraderingen innebærte kun en oppjustering av prosessor, ram og lagringsplass. Ellers ble jeg forespeilet av samtlige at dataen var den samme.

 

 

Ok, men da bør det altså ikke være et problem for Dell å fikse dette?

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe ett eksta PCI kort eller er det "big problem"?

 

OK, og dette tror du ikke er et problem å plassere på en dell inspiron 15? Isåfall burde det kunne gått an at Dell sender en mann på døren som gjør det! De pleier jo å vær veldig flinke til å komme på døren og jeg har krav på firewire.

Lenke til kommentar
...

Oppgraderingen innebærte kun en oppjustering av prosessor, ram og lagringsplass. Ellers ble jeg forespeilet av samtlige at dataen var den samme.

Du sjekket med andre ord ikke spesifikasjonen på den nye maskinen. Spesifikasjonene på Dell sider nevner ikke at den skal ha Firewire.

Lenke til kommentar
...

Oppgraderingen innebærte kun en oppjustering av prosessor, ram og lagringsplass. Ellers ble jeg forespeilet av samtlige at dataen var den samme.

Du sjekket med andre ord ikke spesifikasjonen på den nye maskinen. Spesifikasjonene på Dell sider nevner ikke at den skal ha Firewire.

 

Jeg sjekket ikke spesifikasjoner på maskinen fordi de sa jeg ville få akuratt den samme maskinen jeg hadde fra før av, ergo med samme spesifikasjoner. Jeg spurte til og med om det var mulig at jeg fikk en nyere type fordi den gamle har gått ut, men da sa de at det var litt mer komplisert osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg hadde en veldig god forsikring på min gamle pc, og fikk også bruk for denne når den ble tilsølt. Dell prøvde å fikse den uten og lykkes, og jeg skulle derfor få en helt ny pc som var identisk med den gamle. I stedet får jeg en pc som er veldig annerledes, og verst av alt uten firewire port, noe jeg spesifikt bestillte da jeg kjøpte pc'en som skulle erstattes.

 

Jeg har klagt dette inn til Dell gjennom en litt tvilsom kundeservice. Etter ca 2 uker uten svar fikk jeg en telefon fra de om at de viste om problemet mitt og ville komme tilbake til meg. Det har nå gått 1 mnd siden denne telefonen. Jeg har i senere tid sendt dem melding gjennom costumer care, men dette ser ikke ut til å hjelpe.

 

Forbrukerombudet er enig med meg i denne saken og anbefalte meg tidligere å skrive inn til en overordnet i Dell.

 

Er det noen her som har tips utover det til hva jeg kan gjøre? Akuratt nå sitter jeg her med en data jeg ikke kan bruke, og studiene er godt i gang. Dette er frustrerende.

 

Beste helsing,

 

Norwegen

Lenke til kommentar
ville ringt dell support og krevd få snakket med skiftleder eller en høyere i systemet som faktisk kan avgjøre noe, ikke de som sitter og leser fra skriptet sitt.

 

Problemet er at det ikke går an å ringe Dell support. De har lagt ned sine telefontjenester. Eneste mulighet er å sende dem melding på nett gjennom costumer service. Der har jeg sendt mail nesten hver dag den siste tida uten at det ser ut til å hjelpe.

 

Hadde en annen tråd om nogenlunde det samme. Da gjalt det mer selve swopen. Når gjelder det egentlig mest å få kontakt med dem igjen, men jeg kunne jo egentlig ha brukt samme tråd som før.

Lenke til kommentar

 

Vel, der du kan ringe sier de spesifikt i fra om at mine problemer tas ikke opp på telefon. Da må man inn på customer service på nett. Men snakker med noen engelske chicks nå. Får se om de kan gjøre noe.

 

De i teknisk support kan visst ikke samarbeide med de andre avdelingene. Han jeg snakka med nå netopp fra teknisk support kunne ikke hjelpe meg, men han sa at grunnen til at det ikke var firewire på modellen jeg har mottat var fordi usb ikke lenger står tilbake for firewire, og det går også an å kjøpe en firewire til usb adapter for 50 kr. Stemmer dette? Kan man forvente samme kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...