Gå til innhold

Nvidia Ion Atom330 - No Audio Device


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en htpc som jeg nettopp har installert Windows XP. Bestilte denne maskina fra multicom, opprinnelig med Ubuntu, men etter diverse problemer med Ubuntu har jeg installert Windows XP på den istedet.

 

Uansett, problemet er at jeg ikke får noe lyd fra maskina. Jeg har installert driverne som fulgte med hovedkortet (et Nvidia Ion Atom330 hovedkort fra Point of View), både diverse drivere for eternet, RAID, osv, og også drivere for HD audio.

 

Men jeg får ikke noe lyd fra maskina og jeg får heller ikke opp noe "audio device" inne på lydinnstillingene. Hva kan være galt, og hvordan får jeg lyd på HTPC'en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har en htpc som jeg nettopp har installert Windows XP. Bestilte denne maskina fra multicom, opprinnelig med Ubuntu, men etter diverse problemer med Ubuntu har jeg installert Windows XP på den istedet.

 

Uansett, problemet er at jeg ikke får noe lyd fra maskina. Jeg har installert driverne som fulgte med hovedkortet (et Nvidia Ion Atom330 hovedkort fra Point of View), både diverse drivere for eternet, RAID, osv, og også drivere for HD audio.

 

Men jeg får ikke noe lyd fra maskina og jeg får heller ikke opp noe "audio device" inne på lydinnstillingene. Hva kan være galt, og hvordan får jeg lyd på HTPC'en min?

 

 

Hvilken utgang kjører du lyden på? HDMI / Line out / optisk? Har du testet lyden på alle utgangene?

 

Hva er den store forskjellen mellom den der og ASRock ION 330? (har den selv og er fornøyd)

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på ASRock ION 330, jeg bestilte den der fra Multicom pga. størrelsen på kabinettet og fordi jeg ville ha mulighet til å bruke 3,5" harddisk.

 

Jeg hadde tenkt å kjøre lyden ut fra en SPDIF optisk utgang, men får ikke nye lyd på anlegget når jeg tester den. Får heller ikke noe lyd når jeg prøver hodetelefon-utgangen. Windows må vel finne en lydenhet inne på lydinnstillingene uansett for å få ut lyd?

 

Vurderer å installere noen lyddrivere jeg lastet ned fra Realtek, bare for å se om det gjør noen forskjell.

 

Edit: Driverne fra Realtek gjorde ingen forskjell, fortsatt "no audio device". Det verste er at jeg får opp HD audio device under hardware, men får ikke til å velge det som lydenhet.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Edit: Driverne fra Realtek gjorde ingen forskjell, fortsatt "no audio device". Det verste er at jeg får opp HD audio device under hardware, men får ikke til å velge det som lydenhet.

 

Høres litt pussig ut. Har du testet å oppgradere bios? Det virker nesten som om lyden blir kun kjørt igjennom hdmi.. anbefaler deg å gå på nvidias nettsider og velger ION og laste ned software drivere og bios drivere ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...