Gå til innhold

ASRock NetTop ION 330 + Windows 7 + XBMC


Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd her for de som har ASRock NetTop ION 330 / XBMC / Windows 7 ..

 

Har nettopp konvertert fra Ubuntu til Windows 7, noe jeg ikke er helt fornøyd med. Synes selv at maskinen presterte bedre under Ubuntu selv om man må bruke x antall timer med konfigurering. Grunnen til at jeg gikk over til Windows 7 er i hovedsak fordi man har Chrome som er mer stabil enn i Ubuntu, penere , taskbar pluss at jeg fikk 2 windows 7 lisenser gratis..

 

Ting jeg "sliter" med:

- HD filmer i XBMC går ikke like smooth som i Ubuntu, selv om jeg har lastet ned nyeste bios og software fra Nvidia. Noen andre som sliter med dette?

- Oppsett av xbmc med Library sliter jeg også med selv om dette gikk greit under Ubuntu. Virker som den ikke er like flink til å hente info fra ulike servere, dette gjelder spesielt tv-serier.

 

Movies: IMDB

TV: IMDB.TV

Music : MTV

 

Kan også anbefale et program som genererer NFO filer til ulike mapper. Dette gjør det enklere for scraper's til å hente ned info. Det heter for " Coastal's Movie Cleaner for xbmc "

 

Noen andre der ute som har erfaringer rundt windows 7 og xbmc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ting jeg "sliter" med:

- HD filmer i XBMC går ikke like smooth som i Ubuntu, selv om jeg har lastet ned nyeste bios og software fra Nvidia. Noen andre som sliter med dette?

- Oppsett av xbmc med Library sliter jeg også med selv om dette gikk greit under Ubuntu. Virker som den ikke er like flink til å hente info fra ulike servere, dette gjelder spesielt tv-serier.

 

Movies: IMDB

TV: IMDB.TV

Music : MTV

 

VDPAU og ubuntu er nok fortsatt den beste måten å spille av HD filmer på når du har en ION i bunn.

 

Tror XBMC har sluttet å hente info fra databasen til imdb, da det står at imdb ikke godtar slik datafangst.

Lenke til kommentar
VDPAU og ubuntu er nok fortsatt den beste måten å spille av HD filmer på når du har en ION i bunn.

 

Tror XBMC har sluttet å hente info fra databasen til imdb, da det står at imdb ikke godtar slik datafangst.

 

Enig med deg ang Ubuntu og XBMC (vdpau) for den er ikke like god under Windows 7 :/

 

Jeg får endel imfo fra imdb fortsatt, men det er spesielt tv-seriene som ikke blir fetchet. Hva bruker folk til å laste ned info til tvshow.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...