Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP - Problem med batteri og harddisk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg i august en HP dv6-1223, og den har fungert helt utmerket frem til nå. Går medium og kommunikasjon på vg1, og bruker den hver dag.

 

Det første som skjedde var at hele mappen som heter "skole" sporløst forsvant, og programmer som openOffice og alle programmene i Adobe CS3-pakken sluttet å fungere. Hver gang jeg prøvde å åpne et av programmene, fikk jeg opp en notifikasjonsboble eller hva det heter som sa at sentrale filer brukt av programmet var ødelagte. PCen ble også veldig treg og det tok et minutt å åpne f.eks. Chrome (!). Alt løste seg etter en Windows System Repair fra oppstartsskjermen på PCen. Men det har skjedd flere ganger, og jeg kan ikke leve i frykten for at dette skal skje igjen når jeg bruker PCen i større prosjekter på skolen hver dag.

Spørsmål:

- Hva skyldes dette? Er det feil på den fysiske disken?

- Hvor vanlig er dette?

 

Det andre som skjedde var at PCen ikke ladet da jeg satte i strømkontakten. Den gikk på vekselstrøm, men det viste ikke i systemstatusfeltet at den ladet. Den ladet kanskje litt, for jeg kunne dra ut kontakten uten at den slo seg av... HP har en sånn HP Battery Check, som sa at "Batterikontrollen har oppdaget en feil. Batteriet kan være dekket av HP-garantien." Tilstand: Bytt ut. Kontakten i PCen er ikke riglete, og har ikke vært utsatt for hard behandling eller lignende.

Spørsmål:

- Hvor ligger feilen? (Litt vanskelig å si, kanskje)

 

Det jeg ikke vil, er å sende PCen inn til service. Jeg bruker den hver dag, og jeg kan ikke installere lisensiert Adobe-programvare på låne-pc (om jeg i det hele tatt kan få det). Jeg tenker at siden den er såpass ny, kan jeg få en ny? Jeg kommer til å være ganske sta når jeg i morgen tar den med til den lokale Expert-butikken. Jeg trenger PC hver dag. Og når jeg i tillegg allerede har Aceren min til 15000 kroner inne til service er dette ganske surt. ;) Håper på noen greie svar :)

post-159118-1253556664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker at siden den er såpass ny, kan jeg få en ny? Jeg kommer til å være ganske sta når jeg i morgen tar den med til den lokale Expert-butikken.

Butikken har rett til å forsøke å reparere PCen.

 

Forøvrig kan det være flere årsaker til dine problemer, ikke alle er hardware-baserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...