Gå til innhold

HTC Hero,men med hvilket abb?


Anbefalte innlegg

Hei

 

har bestemt meg for å kjøpe HTC hero..men lurer på hvilket abbonement jeg skal velge.

 

Det står mellom Ludo Mobil Rød (400 ringeminutter og 280 sms til 160 i mnd)..men da må jeg kjøpe telefonen utenom til ca 4400

 

Visst jeg kjøper Netcom Flexitalk 199 koster dette meg ca 3300. Jeg kan da velge å ringe gratis til alle netcom brukere.

 

Hvilket skal jeg velge?

 

LUDO RØD: 160 i mnd med HTC HERO kjøpt utenom 4400.

Eller

Netcom Flexitalk 199 med muligheten til å ringe alle netcom kunder gratis. 3300.-

 

 

Med Andre ord betale mer nå eller spare penger på lengre tid .

 

Håper på innspill !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke surfer, er det vel bare å bruke telepriser.no og legge inn forbruket ditt. Telepriser tar, så vidt jeg vet, ikke hensyn til datapakker som Telenor Mobilsurf og OneCall sine pakker - men husk at telefonen bruker en del data hvis du kobler til facebook, værmelding og mail - så det kan kanskje være lurt å holde seg til f.eks. OneCall siden dataprisen er lav.

 

Dessuten er det ganske kjekt å ha en telefon man kan surfe på, bruke til MSN, Spotify osv - så dataforbruket KAN flyge i været.

Anbefaler å installere 3G Watchdog så du kan følge med på hvor mye dataoverføring du bruker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Siden jeg tenkte å gjøre samme forespørsel som trådstarter, så henger jeg meg heller på her.Jeg har vurdert HTC Hero en stund nå og har surfet litt på nettet etter antatt billigste alternativ.

 

Det som er mest interessant for min sin del er Chess sitt tilbud:

 

* 1799 kr

* med ChessXtra - nedbetaling kr 149

* Minste totalpris: 3587kr*

 

Ingen månedspris og minimums debiteringen forsvinner (kr 69,- pr måned), samt at den ikke er operatørlåst. Da er telefonen 3-400,- billigere enn hos den billigste nettbutikken som selger denne telefonen uten binding.

 

Planen var og kanskje kjøpe denne telefonen og få en rimelig avbetaling på den, samtidig som jeg brukte mitt eksisterende onecall abonnement.(Da må jeg forøvrig få et nytt nummer fra chess som koster 249,-) Siden jeg er student, så har jeg ikke mulighet til å betale 4k cash for telefonen, derfor må man finne andre løsninger ;P

 

Slik som jeg ser det, vil da telefonen koste like mye med denne nedbetalingsplanen, som om jeg kjøpte den uten binding. Jeg lurer på om det er andre rimelige løsninger ? Eller om noen har erfaringer med denne måten å handle på ?

 

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar

Jeg var heldigvis chesskunde fra før, så valget var ikke vanskelig da jeg skulle kjøpe min Hero. 3599,- pluss frakt og ingen binding.

 

@Teksup: Jeg unngår i det lengste datatrafikk over gprs/edge, og venter heller til jeg kommer hjem til trådløsnettet mitt. 7kr/MB blir fort dyrt, og jeg ser ikke behovet for å kjøpe tilleggsabb. for surfing.

Allikevel kjøpte jeg altså Hero..

Lenke til kommentar

Man kan skru av datatrafikk slik at man har kontrollen, men Hero er så avgjort en telefon som "inviterer" til surfing og annen bruk som krever datatrafikk. Det meste kan ordnes over wi-fi, men Markedet må brukes med 3G/GPRS.

 

Så ha for all del datatrafikk med i beregningene når du sammenligner priser.

 

Jeg har selv brukt OneCall, men hadde problemer med dataoppsettet på enkelte telefoner, fordi OneCall bruker både Network Norway og Telenor (for 3G). Network Norways nettverk er ennå lite utbygd. Derfor gikk jeg over til en annen leverandør, som kun bruker ett nett. For øvrig er OneCall veldig ålreit. De har lave ringepriser og lav pris for datatrafikk.

Lenke til kommentar
Det meste kan ordnes over wi-fi, men Markedet må brukes med 3G/GPRS.

 

Er du sikker på dette? Er klar over at man må skru på mobilnettet (og slå av wifi-forbindelsen) for å godkjenne betingelsene til markedet, men så fort dette var gjort skrudde jeg på wifi og av mobilnett. Samtlige av mine applikasjoner er lastet ned over wifi, og det begynner å bli et par stykker.

Lenke til kommentar
Det meste kan ordnes over wi-fi, men Markedet må brukes med 3G/GPRS.

 

Er du sikker på dette? Er klar over at man må skru på mobilnettet (og slå av wifi-forbindelsen) for å godkjenne betingelsene til markedet, men så fort dette var gjort skrudde jeg på wifi og av mobilnett. Samtlige av mine applikasjoner er lastet ned over wifi, og det begynner å bli et par stykker.

 

 

Ok, i så fall har jeg tatt feil. Men godt er det, for med wi-fi slipper man å betale ekstra for nedlasting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...