Gå til innhold

Yiiiha, sambo'en har godkjent investering av ny PC


Anbefalte innlegg

...vel egentlig har hun godkjent nytt stereoanlegg i stua, men undertegnede har tenk å smelle opp en miniPC som multimediePC.

 

Krav:

1) Liten og elegant i utseende (=damevennlig)

2) Stille (=damevennlig)

3) Billig (tja hva er billig?) (=damevennlig)

 

Frister å kjøpe denne:

118353.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=1&s=pl

 

Noen som har hatt mot nok til å kjøpe den?

 

Den er listet opp under barebone avdelingen på komplett, men det er lite info ellers der. Sist jeg leste om den, var den nokså uferdig fra MSI ('beta'-utgave), men ettersom den har havnet i listene til komplett kan en jo være litt optimist :-). Det er heller lite info å hente på MSI sidene ( http://www.msi.com.tw/program/products/sli...1&MODEL=MEGA651 )

 

Dog er det en omfattende test av preview versjonen her: http://www.hardwarezone.com/articles/artic...&aid=726&page=1

 

Bl.a. er det litt syting om en støyende CPU vifte, men dersom jeg bruker en celeron 1.6/1.7 (?) kan en vel sette inn en støysvak papst i stedet for. Strømforsyningen var vistnok samme som noen modeller av shuttle, men har ikke disse blitt kritisert for støy ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

darkfury & ShitHead_No:  Dere kan jo sloss litt på kammerset og bli enige for dette var jo informativt :shrug:

I utgangspunktet så er Shuttlepsu utstyrt med en liten 10x10 vifte som gir ca 35 dB med støy fra seg. Dette er alt annet enn lydløst (visking er ca 20 dB).

 

Men det er klart står PC-delen av for det meste så er dette kanskje ikke så plagsomt.

Personlig så er jeg veldig følsom for lyd og hører også nå Shuttle-kabinettet mitt til tross for at jeg har moddet det og fjernet alle vifter som bråker. Disse er erstattet med større og stillere vifter. Bare sjekk linken som jeg la ved så ser du mine endringer for å få kabinettet stile.

Lenke til kommentar

ShitHead_No: Sjekket linken med MOD, men jeg tror jeg kommer ikke jeg kommer til å høvle over kabinettet og sette på noe utstyr eksternt (utenom skjerm og slikt :p ). Liker å ha det stilrent, OXO på baksiden.

 

Regnet litt over det og fant ut at det blir trass alt et nokså dyrt anlegg med disse komponentene: (fra komplett)

 

Barebone: MSI MEGA PC 478: 3453,-

CPU: Celeron 1.8 660,- (Boxed, men det trenger man ikke!)

Minne: TwinMOS 512MB DDR-PC2100 523,-

HD: En eller annen 80GB 5400rpm STILLE HD ca 800,-

CD-RW: Plextor 48x24x48 retail 750,-

Keyb/mus: Trådløst 319,-

OS: Har liggende en Win2K lisens jeg ikke lenger bruker, men burde kanskje bruke XP ettersom den er mer multimedia forbredt.

Forsterker til å drive Bose høytalerene: Cambrige P500 effektforsterker 1598,-

 

Zum: ca 8100,- pluss frakt + evnt OS

 

Da har jeg 15'' LCD og høytalere fra før av.

 

Ettertanke: Man kommer langt med 8 store i en "HIFI" butikk som f.eks. Elsløv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...