janingar Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Hei! Driver å ommøblerer litt på min egen hjemmeside om dagen. Har nå fått et problem ved at et bakgrunnsbilde som skal omslutt hele siden i dens lengde bare blir "hengende" i toppen. Den aktuelle div'en med bakgrunnsbildet er satt opp til å dekke alt innhold på siden og har brukt samme metode på andre websider. Den lille boksen under den øverste hvor bakgrunnen henger hadde jeg tenkt at bare skal brukes til å midstille innholdet slik at bare skyggen på bakgrunnen synes nedover siden. Alle rammene skal bort bare jeg har fått plassert alle boksene på riktig sted. Bruker de bare for å se hvor boksene faktisk plasserer seg. Antar det er en enkel feil, men etter å ha prøvd å rette den i en time er jeg litt oppgitt Er det noen som enkelt kan se feilen? Link til siden: Setreweb Link til CSS-fila: style.css Ikke bry dere om alle detaljer ved designet, det er absolutt ikke ferdig enda Jan Ingar.
Stian Jacobsen Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Det er vell i overkant litt for mye markup der? Hva er det du prøve å få til egentlig? Dette burde holde: <div id="wrapper"> <div id="header"> <h1>Din side</h1> <ul> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> </div> <div id="content"> <h2>Overskrift</h2> <p>Brødtekst etc..</p> </div> <div id="footer"> <p>Dette er min side..</p> </div> </div>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå