Gå til innhold

PC-kræsj, trenger forslag til ny

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Jeg besitter følgende pc nå:

Chieftec Midi Tower

ASUS P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 (P5N-E SLI)

CHIEFTEC PSU 560W ATX 12V 2.2/ EPS-12V 12cm Fan PFC (CFT-560A-12S)

CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

INTEL Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Club3D Geforce 8800GT 512MB PCI Ex. 2.0 NVIDIA G92, 600 MHz, GDDR3, 1800 MHz

Problemet mitt er at skjermkortet har tatt kvelden. Det startet med blåskjerm, småflimring, støy under film/serietitting og i dag er bare skjermen svart. Ikke et bilde dukker opp på skjermen når jeg starter opp pcen. (har ikke fått testet med et annet skjermkort enda, men er rimelig sikker på at det er det som har tatt kvelden). Samt at det luktet svidd elektronikk når jeg sjekket det nærmere.

Tingen er at jeg var fornøyd med pcen og den fungerte godt til mitt bruk. Det jeg egentlig lurer på er om jeg skal kjøpe en ny pc, eller finne et rimelig skjermkort for å erstatte det defekte ? Selvsagt er dette et spørsmål om penger..Har allerede bestilt en laptop til skolebruk, men liker å ha en litt "kraftigere" stasjonær å spille på. Eks. FM, COD 4 og 5 og kanskje litt CS-Source, samt se filmer og serier.

Hadde overhodet ikke tenkt å bruke penger på den stasjonære pcen nå :(

Håper noen kan komme opp med noen rimelige alternativer til enten ny pc, nytt skjermkort, eller en blanding av nye komponenter.(noe jeg kan bruke i den eksisterende pcen i en eventuell ny pc?)

Har ingen problemer med å bygge en ny pc selv, så trenger ikke noe "ferdigpakke"

Jeg vet dette ble langt og kanskje litt uoversiktlig, men håper på svar :)

-Frank-

Endret av zamuel
Videoannonse
Annonse
Skrevet
om ditt 8800GT er feilen kan jo denne kanskje være noe:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=463699

ellers kan du jo kanskje orden litt mer RAM?:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363143

og kanskje klokke opp CPUen litt? 3GHz burde gå fint selv med stock kjøler

Takker for tilbakemelding. Er noen veldig bra forslag det der og helt klart noe jeg skal vurdere. Har sittet og surfet litt gjennom prisguiden og det er et hav av produkter å velge mellom.

Har forøvrig klokket opp CPU til 3 GHz med stock kjøler. Mulig jeg skal investere i en bedre kjøler for å få litt mere ut av CPUen ?

Får forøvrig ikke testet ut om skjermkortet er den faktiske feilen før til helgen. Føler meg temmelig sikker på at det er skjermkortet som har tatt kvelden, men føler jeg må være 100% sikker før bestilling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...