Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Missliker lærer, hva kan jeg gjøre?


Hugol

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en lærer jeg og hele min klasse missliker til de grader. Prosjekt gies altfor ofte og læreren er svært lite glad i å hjelpe. Nå vet jeg ikke eksakt lærer plan, men jeg tviler sterkt på at prosjekter annenhver uke er på planen. Det er altfor lite fokus på gramatikk og jeg frykter en dårlig karakter skriftlig avgangs eksamen.'

 

Hva kan jeg gjøre? Jeg klarer ikke lengre å jobbe med en lærer som ikke er villig til å hjelpe og har ikke noe sjel i det han gjør.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, si det til h*n! At dere har prosjekter annenhver uke er vel like mye deres feil som lærerens - elevene skal være med på å bestemme undervisningsmetode. (Til en viss grad.) Dere kan evt. gå til rektor og be h*n prate med læreren.

 

Om ting ikke ordner seg kan det være et alternativ å ta en underskriftskampanje. Vet om noen som fikk bytta lærer (og klasseforstander) ved det.

 

Jeg gikk et helt år med en lærer jeg hater noe helt jævlig. Han hatet også meg, og karakterene ble deretter. Anbefaller deg til å bli kvitt'n/a!!!

Lenke til kommentar
Jeg har også en lærer som er slik, trist at slike for lov til å være i skolen.

60-åringer som prøver å lære oss Photoshop funker dårlig...

 

Kan sammenlignes med å ha en nesten-døv økonomilærer på over 65 og en mattelærer på ca. 70 som ikke klarer å lære bort. Dette var da på VGS. Økonomilæreren pensjonerte seg året etter.

 

Jeg kan si at saken med mattelæreren gikk samme vei, men må advare dere. Skal dere gjøre noe, så gjør det riktig. Vi var heller ikke fornøyd og skrev et brev til rektor med alles underskrift. Senere kom han og var skikkelig lei seg for at det var slik. Så prøv heller å snakke med h*n først, før dere gjør noe alvorlig. Eventuelt kan klassen og læreren ta et møte først, og så gå til rektor hvis ikke det løser seg.

Lenke til kommentar

Hadde en sånn lærer noe år jeg også... Ville nesten bytte skole, men hun slutta heldigvis :)

Og nå har karakterene min i de fagene vi hadde henne i før gått opp :D

 

Det er så sykt dritt å ha dårlig lærer, jeg lærte mere på 1 uke med den nye læreren enn den forige læreren lærte meg på 2å :p

Jeg vet nesten ikke hva man kan gjøre, hvis ikke å bytte skole er noe du kan gjøre da :)

 

 

 

Lykke til, vet hvordan det er å ha dårlige lærere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

etter min(!) erfaring, er det ofte udisiplinerte elever som ikke følger med, og lærer heller ingenting, for å deretter skylde på en gitt lærers alder.

Men er enig i at det er for mange gamle og inkompetente lærere. Har noen issues med læreren sin, er det beste nok å ta det opp med læreren istedet for å begynne med baksnakking av lærere.

 

Mange skal være glad for at de har utdannende lærere. Hva skal skje når det pensjoneres 5 ganger flere lærere, enn det utdannes? Eldrebølgen kan ikke stoppes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...