Gå til innhold

Dedikere GPU til Physx på ikke-SLI HK?


avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Har 2x GTX 285, og et Asus P5E WS Pro HK (Intel X38-chipset). Dette har ikke SLI-støtte, men har 2x PCIX16-slots.

 

Begge skjermkortene er installert og virker, kjører en skjerm på hver. Derimot får jeg ikke opp noen valg på physx-menyen om å velge hvilket kort som skal gjøre hva, og er usikker på om det i det hele tatt går å kjøre det ene kortet som PPU og det andre som GPU.

 

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde begge deler, altså skjermene på étt kort, og skjermene på begge kortene. Jeg fikk også opp valg for physx tidligere, men mener dette har vært borte de siste driverversjonene i Vista, og nå med 190.62 i Win7 som jeg bruker.

 

Det er jo klart at windows "bruker" begge kortene, ellers hadde det jo ikke blitt bilde på den andre skjermen, men det virker å ha en heller merkelig effekt.

 

Kjørte 3DMark Vantage, og fikk 10-20% bedre score i snitt med kun étt kort i maskina, enn jeg fikk med to.

 

Hele poenget med 190-driverserien er å kunne bruke to kort, og dedikere ett av disse til PPU.

 

Jeg har for øvrig ikke kjøpt 2x 285GTX-kort, men jeg fikk det ene tilbake som erstatning for et ødelagt 8800GTX - så det er dumt å ikke få brukt dette :)

 

 

edit: jeg har forsåvidt ikke brukt SLI-connector mellom kortene, men regner med at dette kun gjelder dersom man skal kjøre kortene i SLI?

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Var i kontakt med nvidia om dette og her er svaret:

 

Yes, you can use two graphics card one as main graphics card and another for PhysX.

 

However, I would like to inform you that GeForce GTX 285 already supports software PhysX therefore, another GeForce graphics card will not give you extra PhysX affect because GeForce 8 series or above graphics cards support software PhysX

 

Therefore, it is not useful to use another graphics card with a GeForce GTX 285 as you are already getting PhysX affect with this graphics card.

 

Ser ut som om jeg får lete etter et nytt hovedkort... Evt selge det ene skjermkortet :hm:

Lenke til kommentar

Har jo penger til å kjøpe nytt HK men...

 

Jeg har en firekjerners QX9650 og et DDR2-hovedkort som jeg kjøpte februar 2008. Planen min var å kjøpe nytt DDR3-hovedkort + CPU om litt over et års tid, når dette nærmet seg tre år. Kjøper jeg nytt HK nå så blir det jo bare et DDR2-hovedkort, og det føles litt som bortkasta penger :/

 

Så er det jo bortkasta penger å ha et såpass greit kort bare liggende og slenge også... Kanskje selge begge og heller kjøpe neste generasjons kort fra nvidia eller ati når de kommer.

 

Oh, the choices... Takk for hjelpa uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...