Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen kommer ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg en ny datamaskin. Fikk den i dag i posten. Akkurat vært å henta den. Det som skjer er at datamaskinen starter men kommer ikke noe på skjermen.

 

Når jeg trykker på power knappen så skrur den seg av med en gang!

 

HVA KAN VÆRE FEIL? ER LITT SUR NÅ!!!

 

edit: Det er dette oppsette. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386

 

edit 2: Har prøvd forskjellige ledninger pluss WGA og en hvit port som jeg ikke veit hva er.

 

 

edit 3: Datamaskinen skrudde seg av selv nå uten jeg var nær den i hele tatt. Sto vel i et minutt bare.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken skjerm har du? "Forskjellige ledninger, samt VGA"? Kan du utdype det? Finner ikke noen VGA-tilkobling på det kortet, men kanskje jeg ikke ser godt nok etter.

 

Uansett, mange tunge deler i denne maskinen som kan få seg en kakk under forsendelse. Ring Komplett i morgen å hør hva de foreslår. Dette er heller ikke sikkert deres feil, men derimot kanskje en litt for hardhendt omgang av Posten ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
Ja.. DVI er den hvite kabelen. Og da skal skjermen være på "digital"

 

Kommer ingenting. Sikkert GFX korte som er DØDT!

 

Da skal komplett komme hit og hente den med engang!

 

Prøv å slå av alt sammen, pc og skjerm... for så å slå på skjermen først, og så pc

 

har fungert på en del skjermer som har problem med å finne signalkilde...

Lenke til kommentar
Hvilken skjerm har du? "Forskjellige ledninger, samt VGA"? Kan du utdype det? Finner ikke noen VGA-tilkobling på det kortet, men kanskje jeg ikke ser godt nok etter.

 

Uansett, mange tunge deler i denne maskinen som kan få seg en kakk under forsendelse. Ring Komplett i morgen å hør hva de foreslår. Dette er heller ikke sikkert deres feil, men derimot kanskje en litt for hardhendt omgang av Posten ;)

 

 

En ifra Samsung veit ikke hva den heter men er 2 MS 24" skjerm.

 

Trodde VGA var en blå tingen men det er en blå og en hvit ting man kan sette inn kontaktene på. Prøvd begge ved å bruke den blå og den hvite, ingen av de funker.

 

Uansett håper jeg kan dra inn til Komplett i morgen kan de se på det også fikse det, skal på lan i helgen :(

 

 

Ja.. DVI er den hvite kabelen. Og da skal skjermen være på "digital"

 

Kommer ingenting. Sikkert GFX korte som er DØDT!

 

Da skal komplett komme hit og hente den med engang!

 

Prøv å slå av alt sammen, pc og skjerm... for så å slå på skjermen først, og så pc

 

har fungert på en del skjermer som har problem med å finne signalkilde...

 

 

Skal prøve det nå så får vi se.

Lenke til kommentar
Ja.. DVI er den hvite kabelen. Og da skal skjermen være på "digital"

 

Kommer ingenting. Sikkert GFX korte som er DØDT!

 

Da skal komplett komme hit og hente den med engang!

 

Det kan være mye mer enn gfx kortet som er feil her. Kan være at RAMen er satt i feil kanaler (vært ute for det selv). Det er neppe hovedkortet, fordi da ville den ikke startet opp i det hele tatt (vært ute for det også).

 

Ville sikret meg at det er noe feil før jeg hadde levert PC tilbake for sjekk. Komplett er en seriøs bedrift og de vil helt sikkert rette opp feilen, men ville sikret meg 150% om at det er en feil før jeg sendte den tilbake.

 

Når det gjelder retur av slikt, må du selv legge ut for porto (dette finner du på sidene til komplett). Men du har krav på å få godskrevet porto om det er noe feil med PCen.

 

Sikkert noen som kan bedre enn meg å sette opp en sjekk liste på PCen her, ville testet det først og deretter ringt komplett kundeservice og vært høflig (så får man fikset sakene mye fortere, min erfaring iallefall).

Lenke til kommentar

Siden du skal på lan. Har du ikke noen venner som har peiling på sånt?

 

Rammen kan være satt i feil kanaler som en over sa. Da er det bare å skru den opp, og sette de i riktige kanaler. Det er ikke noe stress. Ville anbefalt at du prøver selv istedet for å sende den inn.

 

Her er en video som viser deg hvordan du gjør det:

 

Ingen ting kan gå galt. De går bare inn riktig vei.

 

Det du må gjøre, er å sette inn ramen på samme farge. Hvis det er 3 blå, og 3 svarte, så må du sette inn brikkene på samme farge. Hvis de er på samme farge, men det ikke funker, så kan det være at du må ha de på den andre fargen.

 

Dårlig forklart, men håper du skjønner :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Kjøpte meg en ny datamaskin. Fikk den i dag i posten. Akkurat vært å henta den. Det som skjer er at datamaskinen starter men kommer ikke noe på skjermen.

 

Når jeg trykker på power knappen så skrur den seg av med en gang!

HVA KAN VÆRE FEIL? ER LITT SUR NÅ!!!

 

edit: Det er dette oppsette. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386

 

edit 2: Har prøvd forskjellige ledninger pluss WGA og en hvit port som jeg ikke veit hva er.

 

 

edit 3: Datamaskinen skrudde seg av selv nå uten jeg var nær den i hele tatt. Sto vel i et minutt bare.

 

Om jeg har forstått deg rett så får du ikke slått på maskinen. Om det er slik så er det normalt at du ikke får noe bilde på skjermen. Et eller annet sted har du et hardwareproblem og eneste vei ut av uføret er å kontakte Komplett og eventuellt returnere maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...