Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden "hakker" når maskinen tenker.


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har et problem med maskinen min. Det er at lyd fra høytaleren starter å hakke når maskinen tenker. F.eks. om jeg hører på spotify eller itunes vil musikken starte å hakke om jeg åpner en internet-side. Jeg har ingen anelse om hvorfor dette skjer. Jeg har IKKE dedikert lydkort. jeg bruker det intigrerte lydkortet i asus p6t hovedkortet mitt. Takker for svar. Om det skulle ha noe å si så har jeg en relativt god maskin med en i7 prosessor, 6gb ddr3 ram.

 

Takker for svar, evt kommentarer om det er noen opplysninger jeg ikke har fått med. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessorbruken ligger en kort stund på rundt 30-60% når jeg åpner nye internettsider og applikasjoner og lignende. For deretter å synke ned til 1-3%. da hakker ikke lyden lenger.

 

Om jeg kjører uTorrent vil prosessoren alltid ligge på 10%-20% da vil lyden hakke konstant.

 

RAMen ligger jevnt på 2 - 2.5 gb hele tiden av 6gb totalt (ddr3)

 

Jeg har en intel i7 prosessor med 2.67 x 4 gHz hastighet. Så maskinen burde strengt tatt ikke hatt noe problemer med å spille av musikk bare fordi jeg surfer på internett....

 

edit: det varierer litt hvor mye prosessoren blir lastet før musikken begynner å hakke, men når den smyger seg opp til 25%-30% starter lyden alltid å hakke. Noen ganger skal det ikke mer til enn 15% virker det som. Jeg er helt sikker på at dette ikke har noe med nettverket å gjøre :)

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...