Gå til innhold

Et tastatur og mus - to Pcer?


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg er på jakt etter en lettvint løsning på et tastatur og mus som jeg simpelt kan switche fra å kontrollere min bærbare og min stasjonære. Noen tips om hvordan jeg kan få til det? En USB hub har jo kun en utgang, og det jeg vil unngå er å måtte gå bak pulten min og koble om hver gang jeg skal bytte PC.

Har fikset det slik at jeg kjører to kabler på skjerm og kan enkelt bytte mellom PCene der - men vil gjerne har like enkel løsning på tastatur og mus.

 

Noen som har et vellykket oppsett på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke du bruker den ene pcen til noe annet enn surfing/kontorprogrammer etc, så kan du bruke remote desktop eller vnc. Da er eneste kravet at du har begge i nettverket ditt.

 

Et ekstra pluss er jo det at du kan sette opp maskinene slik at du kan logge deg inn fra internett også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Jeg er selv blitt anbefalt et program som heter "Synergy". Det er gratis for nedlastning. Maskinene må være koblet på samme nettverk, og ha faste IP adresser.

Dett virker slik at musepekeren flyttes til den skjermen som skal være aktiv. Mus og tastatur kobles til den ene maskinen. Jeg vet at programmet brukes på noen pcer her på jobben min, men jeg har ikke tatt det i bruk selv, enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...