Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wireless problemer, hardware hjelp. (Gammel DLink)


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har flyttet på et internat på skolen dette året og i siste liten fant ut at her fantes det bare trådløs nettilgang. Jeg fikk lånt en ubrukt mottaker fra 2003; en DLink DWL-120+, som jeg ikke finner på DLinks sider, og jeg mistenker såklart denne for problemene først, men jeg utelukker ikke at det er skolens feil ennå.

 

Uansett, problemene er mange og forskjellige, og tilfeldige. Vanligst er en disconnect akkurat når det passer seg, og alltid om jeg så mye som våger å åpne et torrentprogram. For å fikse det fungerer ikke noe annet enn en restart av maskinen. Nå de siste dagene har jeg blitt disconnecta mellom hvert tiende og trettiende sekund, men bare i noen små sekunder av gangen. Første gang noe lignende skjedde plugga jeg mottakeren i en annen USB-port og alt virket fint igjen, men det gikk ikke denne gangen.

 

 

Uansett, det jeg lurer på er om DLink-mottakeren er for gammel for nettverket? (2003)

Esken reklamerer med "Enhanced 802.11b", "22Mbps" og "Enhanced 2.4GHz Wireless". Gresk for meg som aldri har brukt trådløst nettverk.

 

 

Edit: Jeg sitter forøvrig rundt 10-12 meter fra routeren, en ukjent Cisco-router, med vegger av tre imellom. Ifølge esken er det mer enn nærme nok.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...