Gå til innhold

Spill-debut for Daft Punk (Multi)


Anbefalte innlegg

begrenset publikum?? Enda en gang bekrefter du jo at du ikke har peiling.. Det er ikke veldig mange år siden det ble solgt flere Technics platespillere i England, enn gitarer..

 

Det er nok ikke tilfelle idag, men at publikum skal være begrenset er jo bare bullshit.. Og alle sammenlikninger med alpehorn er latterlig.

 

Spørsmål: vet du hva beatmiksing er?

Jaha, hva med igjen å forklare hvorfor jeg ikke har "peiling" istedet for selv å fremstå som en som slenger ut påstander som dette uten noe som helst grunnlag. Les innlegget mitt igjen så kanskje du skjønner. Om du har noe "peiling" selv da vel og merke. Noe jeg begynner å tvile sterkt på...

 

Det er ikke veldig mange år siden det ble solgt flere Technics platespillere i England, enn gitarer..
Og hva så? Det ble sikkert også solgt flere kassettspillere enn gitarer for enda lengre tid siden...

At det solgtes mange platespillere for noen år siden betyr feks. overhodet ikke at alle som kjøpte var/er Dj'er eller at alle med platespiller ønsker å sitte å trykke på en platespiller-etterligning. Antall solgte platespillere har ingenting å gjøre med potensiell suksess for dette spillet.

Og hva har det med saken å gjøre om jeg vet hva beatmiksing er? Jeg vil tro at de fleste som har hørt litt på musikk eller har noe som helst kunnskap om DJ'ing har vært borti beatmiksing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener helt ærlig at antall solgte platespillere ikke har noenting med dette spillets potensial? Og hvorfor drasser inn argumentet om kassettspiller? Jeg snakker ikke 30 år tilbake i tid, men 3-4 år...

 

Dersom du ikke fremdeles ikke forstår:

 

Jo flere som kjøper dj platespillere og miksere > jo flere djspirer> jo flere oppdager elektronisk musikk> jo større blir målgruppen til dj hero..

Lenke til kommentar

Uhh, du som sa at det var rare & sære kontroller. Kom bare med argumenter tilbake om at det er faktisk mange som har begynt med DJ som hobby. Og jeg vil ikke si at det er noe særere & rarere enn Nintendo Wii kontrollene var når de kom ut. Spam innlegg? Var ditt innlegg om ett tullespill fra microsoft meningsfullt?

Lenke til kommentar
Uhh, du som sa at det var rare & sære kontroller. Kom bare med argumenter tilbake om at det er faktisk mange som har begynt med DJ som hobby. Og jeg vil ikke si at det er noe særere & rarere enn Nintendo Wii kontrollene var når de kom ut. Spam innlegg? Var ditt innlegg om ett tullespill fra microsoft meningsfullt?

Ja, og dersom bildet jeg så av DJ Hero var riktig så var det en rar & sær kontroll. Som jeg sa, å sitte å trykke foran en fake platespiller med knapper virker like dorky som å stå med et langt alpehorn. Gitar derimot har en helt annen oppfatning hos folk. Selv luftgitar appellerer til nærmest "alle". Derfor virket spillet som en spøk i mine øyne.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Uhh, du som sa at det var rare & sære kontroller. Kom bare med argumenter tilbake om at det er faktisk mange som har begynt med DJ som hobby. Og jeg vil ikke si at det er noe særere & rarere enn Nintendo Wii kontrollene var når de kom ut. Spam innlegg? Var ditt innlegg om ett tullespill fra microsoft meningsfullt?

Ja, og dersom bildet jeg så av DJ Hero var riktig så var det en rar & sær kontroll. Som jeg sa, å sitte å trykke foran en fake platespiller med knapper virker like dorky som å stå med et langt alpehorn. Gitar derimot har en helt annen oppfatning hos folk. Selv luftgitar appellerer til nærmest "alle". Derfor virket spillet som en spøk i mine øyne.

 

Poenget er jo at du kommer med latterlige sammenligninger og klarer ikke begrunne synspunktene dine, og når jeg kommer med saklig motargumentasjon blir du bare stille..

 

Hvor vil du hen med "argumentet" om sære kontrollere? Mener du at de ligner for lite på en vanlig mikser, er det et problem? Er det noe som gjør potensialet til spillet mindre? At dine fordommer mot elektronisk musikk får deg til å mislike konseptet, er greit nok.

 

Men kom ikke her å si at det ikke er potensiale for dj relaterte spill, noe jeg har kommentert i forhold til salgstall av djutstyr i england.. Hvis du vil ha mer argumentasjon på at det er mange soveromsdjer/ mennesker med interesse for elektronisk musikk der ute, er bare å se på hvor populære bbc sine essential mixer er.. Men de har antakeligvis ikke du hørt om..

 

Kort oppsummert er det du skriver ren svada uten substans eller relevante argumenter.. Men for all del, tro hva du vil..

 

Når det er sagt, er selvsagt markedet for gitarspill større, men er jo ingen som har sagt at dette kommer til å bli mer populært enn rock band og guitar hero heller..

Endret av husgutt
Lenke til kommentar
Poenget er jo at du kommer med latterlige sammenligninger og klarer ikke begrunne synspunktene dine, og når jeg kommer med saklig motargumentasjon blir du bare stille..

Om det er en latterlig sammenligning får være din mening. Har ikke sett noe av dine såkalte "saklig motargumentasjon" og så ikke noen grunn til å gå videre bare fordi noen kverulerte. Enhver står fritt til å sammenligne hva man selv måtte ønske. Du trenger ikke nødvendigvis være enig i sammenligningen. Om du er enig eller ikke er forøvrig også irrelevant for sammenligningen.

Hvor vil du hen med "argumentet" om sære kontrollere? Mener du at de ligner for lite på en vanlig mikser, er det et problem? Er det noe som gjør potensialet til spillet mindre? At dine fordommer mot elektronisk musikk får deg til å mislike konseptet, er greit nok.

Sær kontroller på samme måte som feks. et alpehorn. Begge er utfyller funksjonen de er ment å ha i et spill, men det blir veldig spesielt og sært iom. at de kun vil være brukelige i et veldig fåtalls spill og de har ingen annen rolle en "trykking".

En gitar i så måte er mer anvendelig og mindre sær fordi man kan stå og håndtere den mer fysisk for økt realisme, men en platespiller/mixer er ikke noe som man bruker på samme måten. Man står/sitter på samme sted på samme måte man ville gjort med et hvilket som helst vanlig spill.

At dine fordommer mot elektronisk musikk får deg til å mislike konseptet, er greit nok.

Er det rart man ikke er spesielt interessert å diskutere med folk som presterer å komme med slike utsagn?? Og hvor har jeg sagt at jeg misliker konseptet?? Dine oppkonstruerte problemstillinger og stråmenn har jeg null interesse av å diskutere.

Men kom ikke her å si at det ikke er potensiale for dj relaterte spill, noe jeg har kommentert i forhold til salgstall av djutstyr i england.. Hvis du vil ha mer argumentasjon på at det er mange soveromsdjer/ mennesker med interesse for elektronisk musikk der ute, er bare å se på hvor populære bbc sine essential mixer er.. Men de har antakeligvis ikke du hørt om..
Har jeg sagt at det ikke finnes mange hobbyDJ's der ute? Hva i all verden har bbc sine essential mixer med i denne diskusjonen å gjøre? Er det for å forsøke å demonstrere at du har "peiling"? Kan du ikke nevne et par DJ'er også bare for å vise at du virkelig er en skikkelig ekspert på området?
Kort oppsummert er det du skriver ren svada uten substans eller relevante argumenter.. Men for all del, tro hva du vil..
Og hva er de såkalte "argumenteene" dine da? At du har lært deg historien om technics spillere og har hørt noen essential mixes? Helt banale ting som selv folk med relativt liten intersse innefor området gjerne har fått med seg?
Lenke til kommentar

Syns du har kommet med mye usaklig. Legg alpehornene dine litt til side. Man gjør vel ikke noe annet enn å trykke på gitaren. På mixeren så skyver, og roterer platespilleren. Mere fysisk realisme på gitaren ja. At man kan løpe rundt i ring mens man spiller? Det er ganske realistisk at man står stille mens man er DJ. Men bruker gjerne kroppen til å følge rytme og utføre scratching, effekter osv. Nei, nå må du slutte å være trangsynt.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Du påstår det ikke er potensiale for spillet pga rar kontroller. Så det er absolutt det eneste årsaken i dine øyne, til at det ikke er potensiale for dette spillet?

 

Jeg gnir meg i øynene,for jeg tror ikke det jeg leser.. Kontrollene er forøvrig testet av diverse spillmedia, og fått gode kritikker.. SYnes du virkelig sammenligningen med et alpehorn er relevant?

 

Nei, du troller.. og det er det siste fra meg her..

Lenke til kommentar
Syns du har kommet med mye usaklig.Nei, nå må du slutte å være trangsynt.

Forklar gjerne spesifikt hva som er usaklig. Forklar gjerne også hva som er trangsynt i følge deg.

 

Du påstår det ikke er potensiale for spillet pga rar kontroller. Så det er absolutt det eneste årsaken i dine øyne, til at det ikke er potensiale for dette spillet?
Det finnes nok potensiale,som i ethvert spill som gis ut, svært mye også fordi det er Daft Punk som fronter spillet og fordi det er ekslusive mixer fra kjente artister med. Hadde du faktisk tatt deg bryet med å lese så hadde du sett at jeg også skrev at spillet sikkert kan være underholdende og en suksess som sådan.
Jeg gnir meg i øynene,for jeg tror ikke det jeg leser.. Kontrollene er forøvrig testet av diverse spillmedia, og fått gode kritikker.. SYnes du virkelig sammenligningen med et alpehorn er relevant?
Har jeg sagt kontrollene er dårlige eller at de har fått dårlige kritikker? Du påstår selv at du "tror ikke det du leser", vel til å ha "lest" har du fått med deg forbløffende lite av det jeg har skrevet...
Nei, du troller.. og det er det siste fra meg her..

Ahh, selvsagt, fordi du ikke er enig eller ikke forstår så er det trolling. Nice one. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...