Gå til innhold

[Løst]Omnia HD vs N97


mvaageng

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal bytte ut min gode N82....

 

Valget står mellom Omnia HD og N97, men hva skal man velge???

 

Telefonen brukes på jobb og fritiden.

 

På jobb brukes den til: Ringe, skrive sms, kalender oppføringer, bruker den også til å ta bilder av reklamasjoner. Det blir ikke skrevet så mye mail, mulig det er pga. at det går for lang tid??, men hvis jeg må gjøre det der og da gjør jeg det, så hvis det blir lettere så er det jo mulig at det blir gjort oftere.

 

 

På fritiden er det: ringing, skrive sms, internett, filming og tar en del bilder, men bruker mest speilrefleks til det, men siden jeg ikke har komaktkamera så er det jo vedig kjekt om mobilen har et godt kamera.

 

 

 

Er det oen som kan kom med forslag og begrunnelse???

 

 

Hilsen morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hvis du må ha fulltastatur, så velger du n97. Men tastaturet er ikke spesielt godt på n97, så da ville jeg heller anbefalt Xperia eller Touch Pro 2.

 

Eller så anbefaler jeg på det varmeste Omnia HD i stede for.

 

Omnia HD har større og bedre skjerm. Oled gjør at den bruker mindre strøm også. I tillegg virker den raskere og den har bedre kamera. Jeg synes generelt at hovedintrykket av Omnia HD er langt bedre.

Endret av program
Lenke til kommentar
Batteritiden på Omnia HD er veldig god! En jeg kjenner sier han kan bruke den i flere dager med helt normalt bruk uten å måtte lade. Dette kommer nok mye av at den har en Oledskjerm som bruker mindre strøm.

 

Min OmniaHD holder i ca 1,5 døgn, og jeg bruker den ikke veldig mye. Sender litt sms, litt på nett og noen samtaler iløpet av dagen så veldig imponert over batteriet er jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ja etter at jeg har lest igjennom hele Omnia tråden så blir jeg enda mere usikker, selv om at jeg fikk synsykt godt inntrykk av den når jeg var innom Telehuset i bodø for å se nermere på den i live versjon. Men det er så mange som klager på den i tråden at man blir litt skremt, bateritid og andre små bugs, mangel på oppdateringer fra Samsung og mangel på SERVICE der er jo helt bak mål når man har tenkt/har kjøpt en telefon i den prisklassen...

 

Så regner med at jeg må sette meg ned å lese igjennom N97 tråden også...

N97 har jeg sett litt på også, første itrykket er egentlig bra, minus om jeg har fått med meg der er at linse dekslet skraper opp linsen!!! og "tastelåsen" på siden av telefonen var helt løs, regner med at det er noe som holder bare noen måneder...

hva hva hva skal man gjøre.....

 

Vil egentlig ha Omnia HD men en mobil til 6000,- er mye å da har man jo en forventning til at det fungere.

 

Kom gjerne med flere tilbakemeldinger hvis det er noen som har kjøpt den ene eller den andre mobilen for valget er ikke tatt og alt av tilbakemelding taes mot med takk! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg sitter også med en Nokia N82, og vurderer både N97 og Omnia HD.. Det virker som Samsungen har det meste (bortsett fra blitz :/ ), så jeg heller litt mot den.. Prisen er et lite minus, men man får vel det man betaler for? Ser nå at Elkjøp selger den fra nettbutikken til 5795,- og det er vel den laveste (ignorerer Pixmania) prisen jeg finner på den i Norge.. Da er prisforskjellen bare "noen få" hundrelapper :)

 

 

 

 

Synes det blir mye negativt i trådene om telefonene, så håper flere som er så heldige å eie en av disse skriver sine erfaringer her :) (Dessuten er det jo flere ti-talls sider i hver tråd, og lite nyttig info)

Lenke til kommentar
Jeg sitter også med en Nokia N82, og vurderer både N97 og Omnia HD.. Det virker som Samsungen har det meste (bortsett fra blitz :/ ), så jeg heller litt mot den.. Prisen er et lite minus, men man får vel det man betaler for? Ser nå at Elkjøp selger den fra nettbutikken til 5795,- og det er vel den laveste (ignorerer Pixmania) prisen jeg finner på den i Norge.. Da er prisforskjellen bare "noen få" hundrelapper :)

 

 

 

 

Synes det blir mye negativt i trådene om telefonene, så håper flere som er så heldige å eie en av disse skriver sine erfaringer her :) (Dessuten er det jo flere ti-talls sider i hver tråd, og lite nyttig info)

 

Omnia HD er en veldig bra mobil,er vel den mest komplette mobilen på markedet(har prøva Iphone 3gs og N97 også,men de kommer til kort opp i mot Omnia HD,vil altid være en del bugs på sånne mobiler i begynnnelsen,og det vil jo komme oppdateringer som fikser det,problemet er bare at samsung norge er veldig trege med oppdateringer,men da får man håpe at når de først kommer så blir alt fikset og det kommer nye funktioner. Så eg vil anbefale Omnia HD.Har hatt min i lidt over 2 mnd og den har låst seg 2-3 ganger på den tida,men det gjorde min SE C905 også.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med N97 selv ihvertfall. Bruker den mye som musikkspiller (32GB er godt å ha)og kameraet er også veldig godt. En ting er ihvertfall sikkert og det er at pr. idag er Nokia mye flinkere på oppdateringer enn Samsung. Ihvertfall i norden. Er veldig fornøyd med oppdateringene fra Nokia sin side egentlig. Oppdatert telefonen to ganger og Firmware 2.0 komemr i oktober! Er greit på et såpass ustabilt OS som Symbian S60 v5 :p

 

Angående tastaturet syntes jeg det fungerer utmerket, selvom det er litt små knapper.

 

Anyways, håper dette forbedret syntes på N97 for noen :p (Har hatt en lockup og ellers ingen problemer.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...