Gå til innhold

Hjelp til kjøp av aksjer på nett!


Anbefalte innlegg

Hei og hopp

 

Jeg lurte på om noen har erfaringer med å kjøpe aksjer på nett ? Hvilke sider er trygge og billige ? Jeg har aldri investert i aksjer før, og syntest det virker veldig spennende!

 

Er medlem av Sparebanken Sør. Jeg så at de hadde en aksjehandelstjeneste. Er det en "bra" tjenste, med tanke på avgifter?

 

Er som sagt HELT NY når det gjelder aksjehandel, og er derfor ganske grønn når det gjelder lover og normer.

 

Noen feller å gå i ? Tenker da ikke på f.eks "ikke bruk mer enn du har råd til å tape" osv.

 

Går for tiden på BI, så vill gjerne spekulere litt rett og slett for å gjøre skolen mer relevant og engasjerende.

 

 

Bukker og takker for alle svar!

 

Mvh Freddy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det andre alternativet er netfonds sin investeringskonto.. Jeg liker nordnet sin side bedre (mer oversiktlig)... men netfonds har litt lavere kurtasje og lavere kostnader så dersom det er viktig kan det være verdt å skjekke ut :) Når du har investeringskonto kan du kjøpe og selge aksjer så mye og lenge du vil uten å betale skatt. Det er først når du tar pengene ut fra investeringskontoen at du må betale skatt. På denne måten kan du spare utrolig mye penger :)

Lenke til kommentar

Spiller en del poker og. Har diskutert mye med en kammerat. Man kan "cashe ut" opp til 10k kr i året uten å betale skatt. Etter det må man skatte latterlig mye. Kammeraten min og kanskje meg (hvis jeg får gode kort på søndag, hehe), kommer til å gå over den grensen. Noen gode tips på hvordan man kommer rundt dette... Altså helt konkret noen gode tips til å hvitevaske penger ? (tipper moderatorene ikke liker dette)

 

Samme prinsippet gjelder vel aksjer. Pokerstedene er riktignok utenlandske, og har tenkt på å investere i utlandet (på lovlig vis), for så å ta utbyttet tilbake til Norge. Det er vel ikke ulovlig ?

 

Eksempel: Jeg er griseheldig og vinner en grei mill på en f.eks amerikansk pokerside. Jeg investerer i et hus i LA via en amerikansk bankkonto. Deretter selger jeg leiligheten, si etter 3 år. Jeg tar pengene med meg hjem. Altså har jeg tjent ærlige penger på boligsalg. Er det ulovlig ? Hvor går grensen ? Dette er noe jeg har lurt på lenge, og er relevant med trådens opprinnelige mening :)

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...