Gå til innhold

Kjøpe Blackberry i USA - norske bokstaver...?

simson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er muligheten for å få til norske bokstaver om jeg kjøper en amerikansk Blackberry?

Kan jeg laste ned noe firmware for å få til norsk tastatur, må jeg scrolle meg fram til "æ" og "å" under A-tasten, etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er det samme på alle modeller, men har en BB Pearl, og på denne så har jeg bare lastet ned BB OS med norsk ordbok. Dermed så er det lettvint som bare det. Trykker f.eks. polse, så skriver telefonen pølse.

Pass på at mange BB-forhandlere bare selger operatørlåste telefoner. Tok nesten fire mnd. å få låst opp min T-Mobile BB...

-KJ

Skrevet
Vet ikke om det er det samme på alle modeller, men har en BB Pearl, og på denne så har jeg bare lastet ned BB OS med norsk ordbok. Dermed så er det lettvint som bare det. Trykker f.eks. polse, så skriver telefonen pølse.

Pass på at mange BB-forhandlere bare selger operatørlåste telefoner. Tok nesten fire mnd. å få låst opp min T-Mobile BB...

-KJ

Høres jo bra ut. Så du behøver ikke skrive poelse, heller? (Slik du må på trigcom's norske ordbok).

Og kan du legge til egne ord i ordboka?

Kan fort være litt stress å få låst opp ja. Men kan vel enten betale noen for det, eller vente på at låsinga går opp (har en telefon jeg er fornøyd med nå, så har tid til å vente).

Er du generelt fornøyd med din BB?

Takk for god hjelp, forresten! :thumbup:

Skrevet

Du kan legge til egne ord, ja, men i tillegg kan du sette ordboka til å lære ord av alt du mottar av e-post og tekstmeldinger også. Dermed kan du bare samle opp alt du vil lære den og sende som en e-post til deg selv. Fungerer finfint.

Når det gjelder opplåsing så betalte jeg ut bindingen før jeg begynte prossessen, ja. Etter dette tok det fire måneder med faksing og styr.

Hvis du ikke betaler ut binding når du kjøper den så vil den aldri bli låst opp automatisk hvis det fortsatt er slik det var når jeg kjøpte min. I tillegg så er det lov med mye lenger bindingstid der borte slik at det mest sannsynlig er snakk om to års binding hvis du kjøper med dette.

En siste ting: Hvis systemet til BB er slik på nyere telefoner som det er på Pearl så vil du ikke få brukt den innebyggete browseren og heller ikke e-post med mindre du har et BB-abonement. Bare så du er oppmerksom på dette.

-KJ

Skrevet

Det er vel null vits å ha blackberry hvis man ikke har et BB-abonnement med alle de spesielle BB-featurene heller.

Som den chatten og e-post og sånt. Ellers er det jo bare en vanlig mobiltelefon som er altfor dyr.

Skrevet
Det er vel null vits å ha blackberry hvis man ikke har et BB-abonnement med alle de spesielle BB-featurene heller.

Som den chatten og e-post og sånt. Ellers er det jo bare en vanlig mobiltelefon som er altfor dyr.

Er vel litt for enkelt å si...

For den prisen man kan få BB her i USA (også uten abonnement), så skal man slite med å få en god fulltastaturmobil til samme pris i Norge.

Jeg trives best med Opera's browser uansett, og e-mail-løsninger finnes uten problemer for BB. Chatting er mest for tenåringer, så det vil ikke bli noe savn.

Er mer i tvil om hvordan GPS vil kunne funke i Norge, med et vanlig abonnement. Noen som vet?

Skrevet
Er du generelt fornøyd med din BB?

Takk for god hjelp, forresten! :thumbup:

Jeg synes det er en god plattform for meldinger av alle slag, men ut over det så faller den gjennom mot f.eks. Android eller iPhone.

Ikke noe problem. :)

-KJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...