Gå til innhold

Trenger en kjapp ruter med bredbåndsfordeling


Jorbazz

Anbefalte innlegg

Hei, noen her som vet om en bra ruter med bredbåndfordeling og gigabit lan? må også ha WLAN..

grunnen til at jeg trenger bredbåndsfordeling er at vi leier ut en leilighet til noen hardcoregamere/heavynedlastere så nettet blir alltid trægt..

jeg driver også med mye gaming, programering o.l jeg skulle helst hatt en kjapp og pålitelig ruter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dlink.com/products/?pid=548

 

Det er den beste routeren jeg noen gang har hatt.

 

Den støtter både 2,4 GHz og 5 Ghz. Man kan også lage "wireless guest network" som du f.eks kan ha til leieboerene. Det er også veldig praktisk med OLED skjermen, spm viser alt i fra IP-adresser til hvor mya trafikk som går gjennom routeren.

 

Anbefales på det sterkeste! :thumbup:

Endret av Lima92
Lenke til kommentar

Dette kan du nok gjøre med DIR serien til D-link (hadde en DIR 635 eller hva den heter). Den hadde ihvertfall QoS, og noen flere funksjoner for å dele på båndbredden. Jeg har ikke god erfaring med D-link generelt, men det kan ha noe med å gjøre at jeg ofte bruker litt spesiell hardware som er litt kresent på tilkoblet utstyr.

 

Ellers, hvis du vil ha en router som kan gjøre det meste, og som utnytter prosessorkraften, hadde jeg kjøpt en DD-WRT kompatibel router. En del av disse kan man "booste" både klokkefrekvensen og sendestyrken på det trådløse nettverket. (Bare ikke alt for mye, da de ofte ikke har intern kjøling).

 

Ihvertfall på sistnevnte har man både QoS, og andre måter å fordele båndbredden. Aldri brukt de selv, men jeg vil tro man blant annet kan fordele etter MAC-adresse og litt div. Du kan også isolere deres pcer fra dine, spesielt hvis du ikke bruker trådløs og du gjør det.

 

Det krever imidlertid at du setter deg litt inn i systemet. Men i og med at du driver litt med programmering, er du kanskje lærevillig? Du kan jo ta en titt på hjemmesiden deres.

 

http://www.dd-wrt.com

Endret av MemorX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...