Gå til innhold

[Løst]Ny laptop til student


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal ha meg en ny laptop og markedet forvirrer virkelig. Maskinen skal for det meste bli brukt til vanlige studentaktiviteter; office, surfing, film og kanskje redigering av bilder og litt diverse. Men spill og tyngre programmer er ikke et krav at den skal kunne kjøre.

 

Har sett litt på Acer Timeline - serien, 5810T. Synes de er veldig stilige, men jeg er litt bekymret for prossessoren til den billigste modellen. Én kjerne og 1.4GHz, er ikke det litt svakt for en PC nå til dags? Den dyrere versjonen har to kjerner på 1.4GHz, den vil være et bedre alternativ? 8 timer batterilevetid er ikke et must, så hvis mye av prisen til Timeline-serien har grunnlag i batteriteknologien så vil jeg heller ha noe som gir mer ytelse for pengene. Har en følelse av forholdet mellom ytelse og pris ikke er så mye å skryte av når det gjelder Timeline PC'ene. Eller hva?

 

Kan nødig strekke meg til 8000,- men vil gjerne rimeligere.

 

Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt en 3810TZ, og synes ikke den kommer særlig til kort ved vanlig kontorbruk ( selv med en kjerne prosessor ).

 

Maskinen er solid og relativt kjapp, og batteritiden virkelig god. Har ingen problemer med å anbefale den dersom du betaler litt ekstra for mobilitet og god batteritid.

 

Timeline serien fås jo med Core 2 Duo for i overkant av 6000 ->

 

Har forøvrig gode erfaringer med Lenovo's maskiner hva angår ytelse og batteritid. (3000 serien)

 

Morro med flere GSV folk her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...