Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannkjøttskader av snusbruk?


HaLV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt snus ca ett år nå, og jeg merker at tannkjøttet der jeg har plassert snusen har begynt å trekke seg tilbake/oppover. Slik at tannhalsen blottlegges, jeg vet at dette kan føre til ising i tennene osv.

Men er dette permanent eller kommer tannkjøttet tilbake naturlig? Går det ann å forebygge dette på noen måte? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har brukt snus ca ett år nå, og jeg merker at tannkjøttet der jeg har plassert snusen har begynt å trekke seg tilbake/oppover. Slik at tannhalsen blottlegges, jeg vet at dette kan føre til ising i tennene osv.

Men er dette permanent eller kommer tannkjøttet tilbake naturlig? Går det ann å forebygge dette på noen måte? :S

 

 

har selv snust i 4-5 år nå. har ikke "streng" under leppa lenger. har ikke merket noe til ising enda men. sensodyne vil ta knekken på det. eller evt bytt tobakkmiddel i noen uker. da kommer det tilbake med en gang. hadde en uke i egypt uten snus. da var alt tilbake til normalen igjen med en gang

Lenke til kommentar

Merket dette selv at tannkjøttet kan bli ømt å trekke seg litt tilbake, det har ikke skjedd stort på de 4 åra jeg har snusa.

 

1 eller 2 dager uten snus så er tannkjøttet ikke så ille som med konstant snusing.

 

Men jeg vil si at hvis du snuser en boks om dagen så vil tannkjøttet bli relativt ille etter et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...