Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en slår seg av rett etter boot


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Installerte nylig win7 x64, og det er kun etter dette at dette problemet har kommet. Er usikker på om det er noen sammenheng, men det er vel verdt å nevne.

 

Dette skjer:

Jeg booter opp maskina, alt loader og jeg får logget inn. Når jeg kommer inn på desktopen fungerer alt fortsatt, for ei stund.. De aller fleste gangene vil maskinen automatisk slå seg av, uten noe slags forvarsel. Skjermen blir bare svart, og jeg hører viftene slutte å surre. Noen ganger vil alt fortsette å fungere helt til neste (planlagte) reboot.

 

Det er sånn passelig random. Akkurat nå er jeg inne i sikkerhetsmodus og skriver denne forumposten, og det er ingen plutselige shutdowns her inne.

 

Jeg lurer på om det kanskje kan være en av mine gamle harddisker som snart planlegger å ta kvelden som forårsaker dette?

 

Skal ta å kjøre memtest nå, og se om det kan være ram-en.

 

Noen innspill? Jeg fikk logget forrige boot hvor den slo seg av, og den kan sees her hvis det er til noe hjelp (jeg hakke peiling selv): http://klusj.no/lol/ntbtlog.txt

 

Hardware:

Intel Core 2 Duo E6600

Nvidia 8800GTS 512MB

Kingston 4096 MB DDR2

D-Link DWL-G520 Trådløskort

Mist PSU, 650w tror jeg.

1x 500GB Sata (relativt ny, den OS kjører på)

2x 250GB Sata

2x 200GB Sata

 

På forhånd takk :)

 

 

 

EDIT: Da er ram-en ute av ligninga. Memtest fant ingen feil. Har plugget ut den eldste harddisken, og så langt er maskinen enda på.

 

Skal teste med å reboote flere ganger ut over kvelden for å prøve å fremprovosere flere shutdowns, noe jeg ikke håper blir å skje! Krysser fingra nå.

 

 

 

EDIT 2: Maskinen slår seg fortsatt av, og sist fikk jeg i tillegg en BSOD: c000021a fatal system error.

 

Jeg skal prøve å plugge ut flere ting nå, som trådløskortet og de andre harddiskene en etter én.

Endret av Flames
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...