Gå til innhold

n97, Iphone eller htc hero


chivasen

Anbefalte innlegg

kjøring av masse widgets er vel en av tingene som gjør Hero treg

Hvor har du det fra, og er dette før eller etter oppdateringen?

Dette er beskrevet av brukere i forumet her og i diverse tester. Mer før enn etter ROM-oppdateringen, selvsagt. Men det sier seg selv, egentlig: Treg CPU (forrige generasjon ARM, basert på ARM11 kjerne og v.6 instruksjonssett) + mange bakgrunnsprosesser = relativt treg telefon.

 

For min egen del så er jeg mer opptatt av at jeg skal slippe å styre for mye. Jeg vil bruke det telefonen tilbyr meg uten å tenke alt for mye på at jeg må passe på ting. Derfor er iPhone perfekt for mitt bruk.

Ja, Apple vet best hvordan alle bruker telefonen sin.

Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøring av masse widgets er vel en av tingene som gjør Hero treg

Hvor har du det fra, og er dette før eller etter oppdateringen?

Dette er beskrevet av brukere i forumet her og i diverse tester. Mer før enn etter ROM-oppdateringen, selvsagt. Men det sier seg selv, egentlig: Treg CPU (forrige generasjon ARM, basert på ARM11 kjerne og v.6 instruksjonssett) + mange bakgrunnsprosesser = relativt treg telefon.

I og med at iPhone vel ikke kan kjøre flere programmer på en gang, så er vel sammenligningen noe misvisende.

 

For min egen del så er jeg mer opptatt av at jeg skal slippe å styre for mye. Jeg vil bruke det telefonen tilbyr meg uten å tenke alt for mye på at jeg må passe på ting. Derfor er iPhone perfekt for mitt bruk.

Ja, Apple vet best hvordan alle bruker telefonen sin.

Hvor har du det fra?

Sarkasme.

Lenke til kommentar
kjøring av masse widgets er vel en av tingene som gjør Hero treg

Hvor har du det fra, og er dette før eller etter oppdateringen?

Dette er beskrevet av brukere i forumet her og i diverse tester. Mer før enn etter ROM-oppdateringen, selvsagt. Men det sier seg selv, egentlig: Treg CPU (forrige generasjon ARM, basert på ARM11 kjerne og v.6 instruksjonssett) + mange bakgrunnsprosesser = relativt treg telefon.

I og med at iPhone vel ikke kan kjøre flere programmer på en gang, så er vel sammenligningen noe misvisende.

Jeg gjør egentlig ikke en sammenligning med iPhone. Og det er feil å si at iPhone ikke kan kjøre flere programmer på en gang, det korrekte er å si at Apple har lagt begrensninger på hvilke program som tillates å kjøre i bakgrunnen. Men uansett, det gjør ikke Hero mindre treg, og det endrer ikke det faktum at HTC valgte en langt svakere CPU enn det mange sammenlignbare telefoner leveres med.

 

For min egen del så er jeg mer opptatt av at jeg skal slippe å styre for mye. Jeg vil bruke det telefonen tilbyr meg uten å tenke alt for mye på at jeg må passe på ting. Derfor er iPhone perfekt for mitt bruk.

Ja, Apple vet best hvordan alle bruker telefonen sin.

Hvor har du det fra?

Sarkasme.

Skivebom.

Lenke til kommentar
kjøring av masse widgets er vel en av tingene som gjør Hero treg

Hvor har du det fra, og er dette før eller etter oppdateringen?

Dette er beskrevet av brukere i forumet her og i diverse tester. Mer før enn etter ROM-oppdateringen, selvsagt. Men det sier seg selv, egentlig: Treg CPU (forrige generasjon ARM, basert på ARM11 kjerne og v.6 instruksjonssett) + mange bakgrunnsprosesser = relativt treg telefon.

I og med at iPhone vel ikke kan kjøre flere programmer på en gang, så er vel sammenligningen noe misvisende.

Jeg gjør egentlig ikke en sammenligning med iPhone. Og det er feil å si at iPhone ikke kan kjøre flere programmer på en gang, det korrekte er å si at Apple har lagt begrensninger på hvilke program som tillates å kjøre i bakgrunnen. Men uansett, det gjør ikke Hero mindre treg, og det endrer ikke det faktum at HTC valgte en langt svakere CPU enn det mange sammenlignbare telefoner leveres med.

 

For min egen del så er jeg mer opptatt av at jeg skal slippe å styre for mye. Jeg vil bruke det telefonen tilbyr meg uten å tenke alt for mye på at jeg må passe på ting. Derfor er iPhone perfekt for mitt bruk.

Ja, Apple vet best hvordan alle bruker telefonen sin.

Hvor har du det fra?

Sarkasme.

Skivebom.

 

I dette klassiske derbyet mellom Iphone vs Hero som minner mye om Apple vs Microsoft ble publikum vartet opp med mye fint angrepsspill, men alt i alt ble dette et oppgjør som ble avgjort av kontringer.

 

Newton fører ballen nær 16-meteren til motstanderen og fyrer av et godt skudd mot mål da han på generelt grunnlag hevder at flere programmer, mer eller mindre, medfører større treghet. Skuddet er hardt har og har fin retning. Keeper er imidlertid våken og får bokset ballen over mål og til corner da Pricks viser til at dette er en sannhet med modifikasjoner ettersom en oppdatering har gjort ting mye raskere.

 

Newton spiller ikke pen fotball og bruker både albue og klatrer på motspillerne i feltet på corneren i en nerdeoppvisning av prosessorspecs. Ikke noe å blåse for sier dommer, og dermed 1-0 til Newton.

 

Newton legger seg nå bakpå for å trygge seieren. Alle vet hvor farlig 1-0 ledelse er, men synes ikke å bekymre Newton nevneverdig. Pricks begynner å bli utolmodig utover i 2.omgang og bare pumper ballene inn i 16meteren til Newton. Pricks går ned for telling i 16-meteren og roper på straffe for holding i trøya da apple legger føringer på brukerne sine. Newton trekker på skuldrene og hevder sin uskyld, men dommer peker korrekt på straffemerket. Men i stedet for å utnytte muligheten brenner Pricks ballen langt over mål i rent raseri da han velger å ikke forklare seg.

 

Kampen vipper så frem og tilbake til tross for at piffen ser ut til å ha gått litt ut av begge lagene. Det forekommer klaging på dommeren etter straffesituasjonen uten at det leder noen vei. Newton vinner 1-0 i en kamp som symboliserer viktigheten av å utnytte sjansene sine. Pricks innrømmer i intervjuene etter kamp at mannskapet hans var litt redusert pga nedskjæringer i spillerbudsjettet, men at de tross alt gjør en god figur. Newton omtaler seieren som selvfølgelig og ser ikke hva de skulle gjort annerledes.

Lenke til kommentar

@Rasjonell: Veldig bra kommentar fra sidelinjen! :thumbs:

 

Synd kampen ble avblåst før jeg kunne legge inn 2-0 scoringen som ble servert på et fat...får nøye meg med å ta en liten æresrunde til ære for publikum, da.

I motsetning til hva Pricks hevder så kritiserer faktisk jevel kameraet i iPhone, og "forsvarer" dermed ikke alt med iPhone. Og siden diskusjonen her ikke omfatter "alt fra Apples side", så er det heller ikke grunnlag for å hevde at noen her "forsvarerer alt fra Apples side, uansett hvor tåpelig det er". :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar
For min egen del så er jeg mer opptatt av at jeg skal slippe å styre for mye. Jeg vil bruke det telefonen tilbyr meg uten å tenke alt for mye på at jeg må passe på ting. Derfor er iPhone perfekt for mitt bruk.

Ja, Apple vet best hvordan alle bruker telefonen sin.

 

Når ble alle = meg?

 

Forøvrig så er vel dette et rimelig godt eksempel på hvordan slike tråder går i dass hver eneste gang denne typen spørsmål blir tatt opp...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Mitt råd. Les i de topics som handler om de respektive telefonene så ser du hva som er den beste. N97 sliter med sine software bugs og annet krøll. Hero har snodige løsninger som antenne i "knekken" og alt for ny software.

iPhone 3gs bare fungerer. De fleste som har eid en 3gs bytter ikke. Det ser du også på diskusjonene i iPhone topicet.

Min mening er at ved å kjøpe en winmo eller android tlf. så gir man avkall på den tryggheten et låst OS som Apple har gir.

N97 er for de mest ihuga Nokia fansene og den har ikke blitt så godt mottatt så den anser jeg som utelukket.

Lenke til kommentar
Mitt råd. Les i de topics som handler om de respektive telefonene så ser du hva som er den beste. N97 sliter med sine software bugs og annet krøll. Hero har snodige løsninger som antenne i "knekken" og alt for ny software.

iPhone 3gs bare fungerer. De fleste som har eid en 3gs bytter ikke. Det ser du også på diskusjonene i iPhone topicet.

Min mening er at ved å kjøpe en winmo eller android tlf. så gir man avkall på den tryggheten et låst OS som Apple har gir.

N97 er for de mest ihuga Nokia fansene og den har ikke blitt så godt mottatt så den anser jeg som utelukket.

 

Neineinei...neinei. Hva er det du prater om? Det du sier er jo helt ut på viddene.

Lenke til kommentar
N97 er... elendig. Jeg finner ikke noe annet ord. Skjermen er dårlig og lite responsiv. Operativsystemet er kjedelig og komplisert. Osv.

 

 

Da må jeg bare si at N97 er... HELT FANTASTISK. JEG finner ikke noe annet ord. Skjermen er fantastisk, veldig bra oppløsning og fargegjengivelse. Operativsystemet har sine bugs, men dette vil bli rettet opp i når ny oppdatering kommer. Men å si at Operativsystemet til Nokia er komplisert?? jaja. Deg om det.

 

Jeg kan ikek uttale meg om de to andre modellene, da jeg aldri har eid noen av de. Men du kan spørre 100 personer, å få 100 ulike svar. Dette pga at noen ikke liker ditt og datt og andre liker nettopp dette.

Lenke til kommentar

Jeg må egentlig si meg ganske enig med Pricks. Skjermen er vel ikke dårlig, men at telefonen er mindre responsiv og tregere enn de fleste andre i klassen er vel ikke til å komme bort i fra. OSet synes jeg er dårlig, og tastaturet er elendig (etter min mening). Og siden man verken kan skryte av designet på OSet eller selve telefonen, synes jeg at brukeropplevelsen generelt er ganske dårlig.

 

Hvis du skal ha en slik telefon vil jeg anbefale HTC Touch Pro 2 i stede for. Men forskjellige personer kan ha forskjellige meninger.

Endret av program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...