Gå til innhold

MSI GFX 275 Twin Frozr OC vs Lightning


DGN

Anbefalte innlegg

MSI GeForce GTX 275 896MB Pris: ca kr 1900,- (3800,- sli)

PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP

 

MSI GeForce GTX 275 1792MB Pris: ca kr 2700,- (5400,- sli)

PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Lightning", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP, "Military Class"

 

 

Skal ha meg 2 ny skjermkort i SLI til en ny gaming maskin. Og valget ligger på disse 2 kortene fra MSI.

Lurer på om det er noen som har noen erfaring med disse kortene?

 

Lurer litt på om Lightning kortet virkelig er værdt de 1600kr ekstra i forhold til ytelse.

 

(og nei, jeg skal _ALDRI_ ha noen flere ATI kort i mitt hus etter mye dårlig erfaring)

 

 

Full handleliste for de om ønsker -> https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=103410

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen er jo ram, skal du spille spill med AA på så er det verdt prisen.

 

Jau, blir nok AA med tanke på at nok alle spill støtter dette. Men vet ikke helt om lightning er helt verdt det, så lenge det skal kjøres i sli. 896x2 blir forsåvidt ganske mye.

 

Men takk for tipset =). Er helt i sluttfasen på bestillingen min, så driver å fisker opp siste rest av erfarning og kommentarer =)

Lenke til kommentar

I sli får du ikke dobble ram.

Du får den rammen ett kort har.

 

I crysis er det iallefall sånn at 800 ram går bra opp til ca 4-8 AA

Setter man på 16 vil 4gb være optimalt, men det har ingen så da blir det HHd swapping med lag.

 

så selv to fremtidige 595 gtx med 2000 ram vil neppe kjøre crysis warhead på "fullt" i høy oppløsning med max AA pga ram.

Men spillet ser fantastisk ut bare man får på 2-4 AA også.

Endret av War
Lenke til kommentar

4 var bare gjetting, vet at 2 ikke holder iallefall i utvalgte spill.

crysis har vel 16 og 16q og på 2560x1600 30" så kan jeg ha 4AA på 800 ram 8 aa på 1800 ram

og øker jeg AA på noen av kortene skyter HHD aktivitieten inn og filene som flyttes er swapping ,data som gpu bruker minst men må være i minnet.

nå har jeg 10.000rpm disk men det blir brukbar lag.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at den ekstra rammen får du kun bruk for i noen spill hvis du spiller på høy oppløsning meddirectx10+ og vil ha AA på max.

 

Det blir mye om , men og hvis og ingen test vil kunne ta med alt det.

Det er for spessiellt interisserte som vet at de trenger det, neppe for all around gamer.

Lenke til kommentar

Fått en del gode svar her, og skal kikke over the artikkelen som svenni posta når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Når det gjelder spills, så liker jeg 1920*1200 og bruker som regel så my AA som jeg bare kan uten at det lagger.

 

Mine gamle XFX 9800 GTX black edition i sli begynner å henge litt mye etter i nye spill :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...