Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt internett med Win7 / IE8


Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med ustabil forbindelse til internett. Satte sammen en maskin for et par måneder siden og innstallerte Win7 RC og har brukt IE8, både 32 og 64 bit og Firefox 64 bit. Merker ikke noe særlig forskjell, men sliter med å se video på nettet (f.eks Youtube) med IE8 64 bit. Får mld om at siste flash ikke installert eller at java ikke aktivert, men det hjelper ikke oppdatere flash og java er med i oppstart-mappa når jeg ser etter via msconfig. Er kablet til nettet gjennom en D-link DGS 1008D. Har en maskin til med WinXP som er kablet til samme ruter og der er forbindelsen normal.

 

Det fungerer bra når maskinen starter opp, men forbindelsen blir etterhvert gradvis dårligere. Ved nedlasting stopper det like gjerne helt opp, men ikke alltid. Vanlig at når jeg går til en webside, kommer beskjeden om at denne siden kan ikke vises. Hvis jeg prøver igjen en eller flere ganger kan det skje at jeg kommer fram likevel. Noen få ganger har hele systemet fryst, og det er vanskelig å finne noe bestemt mønster i disse hendelsene. Resten av maskinen ser ut til å virke bra.

 

Har forsøkt å oppdatere alle drivere, men er litt usikker på nettverkskortet. Under enhetsbehandling står det at jeg har versjon 6.195.625.2007. Jeg har lastet ned 6.2071.714.2008, men har ikke fått til å oppdatere med denne versjonen i enhetsbehandling. Har forsøkt å bytte ut driverne i Windows-mappa, men maskinen velger den gamle versjonen likevel selv om den ikke finnes i drivermappa lenger "fordi den er forhåndsinnstallert" står det da. Kanskje bare jeg som roter og blander jeg sammen audio- og nettverkskort-drivere eller?

 

Meget takknemlig for hjelp!

Endret av vargen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Å fjerne IPv6 hjelper ikke noe vesentlig ser det ut som. Innimellom har det begynt å poppe opp en feilmeld - "runtime error 75".

 

Bør jeg installere en annen brannmur før jeg fjerner Norton 360 eller er det tilstrekkelig å aktivere Windows' egen beskyttelse istedenfor? Er vel ikke så lurt å gå på nettet uten brannmur?

Lenke til kommentar

Var kanskje litt bombastisk i går for i dag har surfing på nettet har gått mye bedre - dvs etter at IPv6 ble fjernet, faktisk helt upåklagelig. Men streaming av video går dårlig, likeledes nedlasting av filer. Nedlasting av diverse tilfeldig valgte filer går ufattelig tregt. Avinstallerte derfor Norton som foreslått og installerte med Avast anti-virus og windows-brannmur, men desverre ingen forskjell å spore.

 

Takknemlig for flere tips :)

Lenke til kommentar

Du får lese litt her:

 

Runtime error 75: Path/File access error

Program does not have rights or access to a file. Often this is caused when a program is trying to access a network file it doesn't have proper access to either because of network privileges or something is blocking the program. This issue can also be caused when the file is being used by another program or is read-only.

 

The runtime or run-time error message can be caused by:

 

1. Confliction with TSR or other running program

2. Software issue

3. Computer Virus

4. Memory issue

 

 

 

Confliction with TSR or other running program

 

If you are encountering a runtime error message while in Windows or above ensure that the issue is not being caused by a third-party program or TSR by end tasking all open programs. Additional information about TSRs and how to end task a TSR can be found on document CHTSR.

 

If, after end tasking all TSRs, you continue to experience the same issue and are running Windows 95 or Windows 98, verify that no utility or program is being loaded in the autoexec.bat / config.sys that is causing your issue by temporally renaming the files. To do this, follow the below instructions.

 

1. Boot to a MS-DOS prompt. Information on how to do this can be found on document CHDOS.

2. Once at the MS-DOS prompt, type:

 

cd\ <press enter>

ren autoexec.bat autoexec.ch <press enter>

ren config.sys config.ch <press enter>

 

Once completed, reboot the computer.

 

Software issue

 

If your issue persists it is possible that the program, utility or game causing the runtime error may have issues. Verify through the developer's web site that all updates or patches that may be available have been downloaded and applied.

 

If no patches or updates are available, attempt to uninstall and/or reinstall the program that is causing the issue. If you are having a runtime error in your operating system, reinstall the operating system.

 

Add-on, plug-in, or other extra software

 

Many runtime errors are also caused by other add-ons, plug-ins, or other extra software that has been installed onto the computer and is associated with the program generating the error. If you have any extra software installed that is associated with the program generating the error make sure there are no available updates for the programs and/or try uninstalling each of them to verify they're not the cause of your issue.

 

Computer virus

 

Because computer viruses are capable of tampering with the system settings / memory it is possible for a computer virus to generate a runtime error. If you are currently running a virus protection program on your computer ensure it has the latest updated patch or .dat file.

 

If you do not have a computer virus protection program it is recommended one be purchased or that a demo be temporarily downloaded to scan your computer hard disk drive for viruses.

 

* Additional information about computer viruses can be found on our virus information page.

 

Memory issue

 

Finally, if you have followed all of the above recommendations, it is possible that you may be encountering a hardware / memory related issue. We recommend that you first contact the developer of the program causing the issue for any possible solutions. If no solutions are found, we recommend you contact the computer or motherboard manufacturer for additional recommendations and/or service.

 

* Additional information about troubleshooting memory related issues can be found on document CH000375.

 

A complete listing of computer-related companies can be found here.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...