Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifte i hiper type-R 580W går sakte og bråker


Anbefalte innlegg

Regner med at det er et lager som er gåent. PCen virker ellers som den skal.

 

Hvor får jeg tak i en vifte til denne strømforsyningen?

 

Har også sett litt på boksen og den er jo veldig kompakt så vet ikke helt om jeg får ut vifta, uten å faktisk måtte bøye opp dekselet?!

 

 

EDIT: Er da den lille vifta bak som bråker. Lurer på om den er 80mm, tror jeg har plukket det opp en gang. Er det bare å bestille en 80mm vifte da?

Endret av superninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par kjennte problemer slik som dette på den PSU modellen du har.

 

Å bytte viften er dog ikke noe stort problem, så lenge du klarer å fysisk åpne den greit (pleier ikke å være så vanskelig, du kan som regel bare skru dem opp).

 

Viftestørrelsen måler du enkelt med linjal. 80mm vifte betyr enkelt nok at den er 80mm i høyde og lengde. Pass bare på at "tykkelsen/høyden" på viften er samme også. Standard er 25mm, og det er nok det som er brukt i de fleste PSUer også, men det brukes også noen ganger 15mm vifter dersom de har hatt behov for å spare plass pga. store kjøleribber eller lignende. Det er nok 12volt du skal ha med all sansynlighet, hvilket også er standard - mye av dette kan du ofte også lese av viften som står inni (ofte på toppen av senteret av viften).

 

I værste tilfelle kan det være at det ikke er noen plugg for viften, og at du må klippe ledningen og lodde på den nye. Det er jo ikke særlig vanskelig, men vær særdeles grundig når du isolerer koblingene etterpå - det må man alltid være når du jobber med PSUer og andre ting som ligger inntil sterkstrøm og høye strømføringer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har søkt rundt og funnet ut at jeg skulle ha 80x80x15 som mål, og har da funnet og bestilt en sånn. Og skifte vifta klarer jeg fint (eller pappa, han er veldig flink med sånt), bare jeg får opnet boksen.

 

Vifta har stoppet helt nå, så jeg tør ikke bruke PCen før jeg får den andre på plass.

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...