SiMoB Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Hei! For et par dager siden byttet jeg fra vista 64bit til windows 7 64bit og det meste ser ut til å virke ok. Jeg har dog et lite problem når det gjelder driver til skjermkortet (9800GTX+) som kræsjer ved helt tilfeldige tider under spilling. Eneste spillet jeg har installert for øyeblikket er crysis, og det kjører utmerket på pcen min bortsett fra at det kræsjer etter alt fra 10 min til 1 timer med spilling. Dette er et stort irritasjonsmoment, og vil gjerne ha en liten fix på dette om noen har. Jeg kjører windows 7 driveren som nvidia tilbyr på sin nettside. Noen specs på min pc: Q6600 @ 2,4ghz 8gig ram 9800gtx+ Altså ingenting er OC. Takk!
myhken Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Windows 7 driveren til nvidia er jo en beta driver. Du kan prøve med driveren til vista 64bit, bare for å sjekke.
SiMoB Skrevet 6. september 2009 Forfatter Skrevet 6. september 2009 Jeg sjekket nå og fant ut at driveren som tilbys for windows 7 64bit er identisk med den for vista 64bit, så da må jeg eventuelt hoppe tilbake til en tidligere vista 64bit driver, men ser ikke helt hvordan det skal hjelpe. Takk uansett! Flere innspill?
SiMoB Skrevet 6. september 2009 Forfatter Skrevet 6. september 2009 (endret) Kan legge til at jeg har prøvd driver 185.xx som windows selv stiller med etter fresh installasjon og 190.62 som nvidia tilbyr fra sin nettside. Eneste forskjellen er at 185.xx ser ut til å ha litt kortere mellomrom mellom hver kræsj. Edit: Har nå spillt bioshock over en lengre periode uten problemer. Samme som før med crysis. Får vel teste flere spill da.. Endret 6. september 2009 av SiMoB
raysv Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Hei etter å ha installert RTM utgaven selv så har jeg fått problemer med nvidia kortet mitt selv (funka fin fint på betaen og RC'n). Fikk driver krasjen som du sier selv når den som kommer igjenom windows update ble installert. Når jeg avinstallerte denne og la inn fra nvidia så fyser bare maskinen med gjevne mellomrom der den vanligvis kræsja før. Det skal sies at dette KUN skjer hvis jeg kjører et AERO theme, kjører jeg et vanlig theme så krjæsjer det ikke. Ekstremt irriterende er det ihvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå