Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig mus problem ved tilkobling til tv


Anbefalte innlegg

Jeg var nede hos en kompis i går, og vi skulle koble pcen opp til hd-tven hans (1080p). Jeg gjorde akkurat som jeg har gjort her hjemme hos meg. Vi opplevde et veldig merkelig problem da vi gjorde dette. Musen henger litt etter. Man beveger musen, og ca. et kvart sekund senere beveger den seg. Det blir veldig vanskelig å treffe de rette knappene når musen oppfører seg sånn, siden den ofte går litt forbi der den var tenkt å være. Vi flyttet han pcen inn igjen til den vanlige pc-skjermen og da virket alt helt fint. Vi har ingen peiling på hvor vi skal begynne, dette er noe vi aldri har sett før. Noen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe galt med PC'en din. Mange tv'er har ikke så veldig bra responstid (ofte oppgitt i MS/millisekund). Og nå har mange nye tv'er fått en teknologi som heter "Natural motion" som holder igjen bildet i noen millisekund, for så å slå sammen noen av bildene som er mellom "tilbakeholdingen" og det du ser nå, og dette gjør at alle bevegelser på skjermen skal være mer "smooth", eller jevne om du vil...

 

Ble litt rotete dette nå, men spør visst noe er uklart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...