Gå til innhold

HTPC til ca 4000: Ser dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Kommer da på 4275,- inkl frakt.

Frakt var tatt med i forrige innlegg;)

Koster 131 kr for frakten hos amentio og 99 kr hos netonnet. totalt 230 kr. kabinettet og RAMen er dessuten litt billigere fra netonnet, så da koster det hele 27 kr mer å bestille fra 2 butikker. Dessuten har de ikke sølvutgaven av kabinettet på amentio, så dette blir nok det lureste..

 

@Nado

Har sett nærmere på Intel-oppsettet ditt fra Netshop.

 

ASUS P5N7A-VM, GeForce 9300, m-ATX

Intel Core 2 Duo E7400 2.800Hz Socket775

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

Corsair strømforsyning, VX450W

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

Antec Fusion HTPC Enclosure Black

 

Totalt kommer dette på 5028 før frakt, så sparer en tusenlapp på å velge AMD.

 

Foreløpig lener jeg mot AMD, får se om det er noen flere her som kommer med innspill før kvelden er omme ;)

Endret av arne0606
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at man får slike kort til rundt 500-lappen, f.eks denne:

GIGABYTE Radeon HD 4670 512MB DDR3

Det at det står DDR3 betyr vel ingenting i forhold til at systemRAM'en er DDR2?

 

Foreløpig tror jeg nok at jeg klarer meg bra med det integrerte skjermkortet.

Så er det jo bare å slenge inn en bestilling dersom jeg skulle få alvorlige spillabstinenser og jeg finner ut at det trengs mer dedikerte muskler for å møte kravene.

 

Har nå et oppsett på 4275 inkl frakt, og det er der grensen min går for denne gang.

Vil si jeg har funnet et brukbart kompromiss mellom

BILLIG,

STILIG og

STILLE

i den rekkefølgen..

 

Jeg får 1 meter HDMI-kabel til 66 spenn på Amentio. Bør man kjøpe "mer ordentlige" kabler eller gjør de billige jobben sin? Har aldri vært noe jålete på sånt noe før..

Endret av arne0606
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt :w00t:

 

Ditcha skjermkortet, men ble dyrt nok allikevel; totalt 4696,-

Sånn blir det jo alltid ! ;)

Måtte jo ha tastatur og HDMI-kabel, så da ble det en økning på 421 kr.

Endte opp med å bestille fra Datakjeden istedenfor Amentio, da de hadde en bra pris på et greit tastatur, og jevnt prisnivå med Amentio ellers. Var keen på å få varene med en gang, derfor bestilte jeg kabinettet, RAM og HDMI-kabel fra netonnet.

 

Her er fasiten

Tusen takk for all hjelp! Skal poste når jeg får denne opp og gå!

 

God natt

Lenke til kommentar

Lønner det seg virkelig for deg å bestille fra så mange steder? Blir det ikke mye porto?

 

Jaja. Enig med tidligere post om digitalkabler. Kjøp det billigste som fins.

 

Noen som delte ut reklame for kabelspesialisten.com idag på skolen. De har tydeligvis gratis frakt. Kjekt dersom du trenger andre lengder kabler.

 

Spent på å se om det fungerer når du får skrudd det sammen. ;)

Lenke til kommentar

SÅÅ mange er det da ikke. To butikker. Datakjeden og Netonnet. Kunne fått alt fra Datakjeden og spart i underkant av 100 kr. Og da måtte jeg sikkert ha ventet 2-3 uker på kabinettet. Har ventet over 1 mnd på iphone 3GS nå, så er lei av å vente på sånne ting!! Hehe..

 

Har ikke hørt noe mer enn ordrebekreftelsen som kom automatisk etter betaling var fullført.

Håper de får sendt det avgårde i morgen!

Lenke til kommentar

Spennende, gleder meg til å høre hvordan det går, er på utkikk etter noe lignende selv, og merker at kunnskapen på hva som passer og gir mest for pengene ikke lenger er som de var. Sammen med en fullHD lcd og z-2300(?) kan jeg forhåpentligvis snart kvitte meg med den gamle treige bråkeboksen =)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått beskjed om at pakken fra Netonnet er sendt;)

Så får vi håpe Datakjeden får ut fingern i morgen.

Kabinettet lå forresten til 139 USD på eBay. Frakten var selvfølgelig ikke billig; 55 USD.

Totalt 195$, eller rundt 1200 spenn, med andre ord ikke særlig mye billigere enn her til lands..

Lenke til kommentar

Alle delene kom i posten onsdag kveld, men har hatt en del å gjøre på skolen, så har ikke fått lekt så mye ennå. Kan i alle fall konstatere at 1080p kjører knirkefritt i media player classic.

 

Windows 7 x64 går som en drøm, og maskinen maler stille og rolig. Ikke noe plaget med viftestøy. LCD-TVen min bråker faktisk mer! Den har en vifte + en irriterende durelyd som kommer når man dimmer ned bakgrunnsbelysningen..!

 

Apropos dimming, så virker det ikke som man kan dimme ned belysningen på LCDen på kabinettet, og løsningen med fjernkontroll/IR/LCD ser i det hele tatt ut til å være litt jalla.. Men får teste ut litt mer, se om det er kompatibelt med andre mediesenterprogrammer osv.

 

Neste oppgave blir å sette opp et smakfullt og praktisk interface. Har vært borti MediaPortal med StreamedMP skin tidligere.

Noen som har forslag til fine skins til MediaPortal, evt forslag til andre programmer?

 

Hilsen en så langt storfornøyd nybakt HTPC-eier :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallois.

 

Selv om det ikke ble til at trådstarter gikk for den foreslåtte ION-løsningen er det kanskje andre deltakere/abonnenter på tråden som har prøvd det ut?

 

Siden dette er eneste tråden AT3N7A-I er nevnt og jeg lurer på å bestille et slikt system i løpet av helgen lenker jeg til tråden min her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0#entry14414400

 

..Håper det er greit..

Lenke til kommentar

Dajomu: Takk for tipset, men jeg kjenner allerede til ASRock 330 (og Packard Bell/Acer sin N/R3600, som jeg forøvrig har i stuen akkurat nå) som benytter ION. De har derimot ikke plass til noe PCI-spor til TV-kort, så dermed blir det å sette sammen selv fra ASUS sitt nye hk - som til min kjennskap er det eneste separat solgte hk med ION pt..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...