Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil med luftmassemåler - hvor kan jeg kjøpe ny?


CFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du tar bilen til et merkeverksted så har de mulighet til å lese ut alle dataene, samt se om O2-sonden regulerer.

Det er også mulig å se hvor mange kg luft motoren får, og man ser lett om dette er utenfor "setpoint condition".

 

Støtter den 100%, amatørdiagnosering kan desverre føre til at man driver og bytter komponenter til man får dobbelsidig kusma uten at feilen er borte. :p

 

Du kan også ha brudd et eller annet sted i ledningsnettet (typisk Bosch feil) , et merkeverksted finner sånt pronto fordi de har erfaring med dette og sevice bulletin fra importør.

Lenke til kommentar

er nok ganske så sikkert att det er lamdasonden, for når lmm er i orden er det ganske sikkert lamda, for lamda styrer jo luft/bensin forholdet.. og lamda er en "slite" del.. husker ikke helt men mener den skal byttes rundt hver 60000-80000 km. Hadde samme problem som deg selv og da byttet jeg lmm, uten forskjell.. byttet deretter lamda og alt var i orden. Hvis du vil være sikker kan du reise på diagnose, da ser dem om det er den eller noe annet.

Lenke til kommentar

Tror du må ha fått en "kjapp diagnose", for det er lett å lese ut lambda-dataene med Mercedes sin originale tester...

 

Det er forøvrig ikke skiftintervall på lambdasonder, og på min bil som har gått 250.000 km med samme motor som W202, jeg har ikke hatt behov for å skifte den så lenge jeg har hatt bilen, og det er heller ingenting som tyder på at den har vært skiftet tidligere.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig normal spenning ut fra lambdasonden? Etter et par minutter på tomgang (motoren var varm fra før) fikk jeg litt over 0.2V når jeg målte..

 

Edit* Skal de cycle mellom 0.2 til 0.9V x antall ganger i sekundet? Så ikke ut som at den gjorde det..

Endret av W202
Lenke til kommentar

Kjørte en liten langtur nå og når jeg målte nå lå spenninga konstant på 0.9V, mens den sank litt nedover mot 0.8V ettersom den sto på tomgang.. Da er det vel sannsynlig noe galt vel..

 

Funker de universale fra Biltema? Er det verdt et forsøk eller må jeg svi av 2000kr på en original fra Bosch..

 

 

Edit* Det blir forresten ingen forskjell om jeg kobler den fra..

Endret av W202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...