Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NY multimodem fra telenor, og 2ukers klundring med DLINK dir-655, korrekt oppsett noen?!?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker klare slike ting veldig lett, men her stopper det opp for meg.

Kan være deffekt router\modem, men jeg sliter noe her nå, problemet er stabilitet.

 

KORT: Jeg som er it tekniker har valgt og kjøre et draft n nett ved siden av zyxel modemet til telenor.

Det har fungert fint og stått som server, med dhcp. Jeg plugget i dir-655 og alt fungerte greit en ukes tid før ustabiliteten kom. ¨

Da hadde jeg altså dhcp på begge routerne, tilgang til begge routerne overraskende nok ift at jeg hadde en annen subnett/ip range.

SÅ har forsøkt en del, og lurer igrunn på hva som er det mest optimale? Hvor bør jeg "logge" meg på telenors bredband, (gjelder forøvrig den nye zyxel routeren fra Telenor).

 

Bridge?

 

Lan til lan?

 

wan, bruke\ikke bruke?

 

Ellers lurer jeg faktisk på om det nye zyxel modemet har en feil, det hender ofte at den restarter seg. Og det har den gjort siden jeg fikk den, og det var i begynnelsen av denne uka.

 

D-link kjører med pppoe, dynamisk ip og der lurer jeg faktisk på om jeg skal skrive noe under DNS servere, er dette standard fra telenor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...