Gå til innhold

VM 2010 på TV


stonebro

Anbefalte innlegg

Så var det altså offisielt.

 

NRK har solgt VM-rettighetene for å finansiere neste års MGP-finale, som Trond "På Glattisen" Giske mener det er fornuftig at Norge, nærmere bestemt NRK, betaler 150 millioner for.

 

Dette vil ramme de rundt 500.000 Canal Digital - kundene i landet, OG de rundt 400.000 RiksTV - kundene siden mange kamper kun kommer til å gå på Viasat sine kanaler.

 

I sum må man betale omtrent 450 kroner i måneden for å få sett alt av VM. I det mest ekstreme tilfellet (parabolkunder hos Canal Digital), vil man vel måtte montere opp ny antenne og hele røklet, bare for å få inn VM.

 

Syns dette er utrolig lite smidig løst. Forventer ikke å få se Premier League på NRK, men arrangementer som VM og OL har såpass my større allmenninteresse at det bør de dekke. Man selger selvsagt til høystbydende - og det er da selvsagt ingen ringere enn noe desperate Viasat som biter på. Her håper de nok å etablere nok nye kundeforhold til at utgiften dekkes. Men Viasat er landets minste breddetilbyder av gode grunner - kanalutvalget deres utover standardpakke er tynt, samt kvaliteten på nevnte kanaler.

 

Ble faktisk oppringt av Viasat i sommer, der de hadde fått tak i at jeg var Canal Digital-kunde og ville tilby meg en kjempepris på totalpakken deres hvis jeg bytta. For første året bare da, naturligvis.

 

Ikke spesielt mye til overs for Viasat-plattformen om dagen.

 

Kanskje jeg rett og slett bare skal sende regninga til Rybak, siden det forsåvidt er fillelåta hans (som forsvant fra nyhetsbildet kjapt, gitt) som er skyld i alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...