Gå til innhold

HD dekoder Canal Digital kabel tv EPG


Anbefalte innlegg

Jeg har denne dekoderen fra Canal Digital. Er kabel tv hd dekoderen.

 

Problemet er EPG systemet som er ufattelig tregt. Viser jo helt feil hva som går på tv. Og henger etter konstant. Noen ganger er det flere timers opphold mellom hva som vises i oversikten. Blir jo helt ubrukelig å navigere med. For ikke å snakke om timer funksjonen.

 

Har vært sånn en stund nå og jeg ventet på siste oppdatering. Det hjalp selvfølgelig ikke.

 

Flere med samme erfaring?

 

Den er jo ikke 1 år gammel enda. Så har jeg rett på å få byttet den ut? Kunne tenkt meg å få byttet til pvr versjonen isteden i håp om at den er bedre. Samt betale mellomlegget selvsagt.

 

Det skal da ikke være slik? Har da betalt mye penger for den og ikke minst ekstra programpakker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EPGen på min er også helt ubrukelig. Greia med den er at den viser maks ett program på den kanalen jeg har valgt, og resten av lista er alltid programmene fra NRK1. Det har vært sånn helt fra jeg fikk dekoderen med unntak av en liten periode på et par dager.

 

Ja jeg ventet på denne firmware oppdateringen, men det fungerte som sagt ikke. I mine øyne fungerer ikke produktet slik det skal. Og man har betalt for noe man ikke får.

 

Burde være mulig å få kreve et ombytte da?

 

Edit: Dessuten er text tv ufattelig tregt og bortimot umulig å bla i sider raskt.

 

16:9 format veksler bort straks det kommer reklame og man må trykke på denne HD knappen i tide og utide.

 

Elendig produkt de dytter ut til 2000kr.

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Hvis det er sånn for alle er det vel ikke så mye å gjøre.. jeg vet jo ikke om de i det hele tatt har reklamert for at de har denne funksjonen, og hvis ikke er det ikke så mye man kan kreve.

 

Slik ser det ut hos meg akkurat nå:

post-19072-1252029539_thumb.jpg

 

De to første er vel korrekt i forhold til kanalnavn. Resten er NRK1-lista fra et eller annet tidspunkt.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Edit: Dessuten er text tv ufattelig tregt og bortimot umulig å bla i sider raskt.

Akkurat samme her nå i vertfall. Jeg bruker ikke tekst-tv, så jeg visste jo ikke engang at dekoderen kunne vise det..

 

16:9 format veksler bort straks det kommer reklame og man må trykke på denne HD knappen i tide og utide.

Såvidt jeg kan se er det verken dekoderen eller CD sin feil den biten. Mange kanaler ser ut til å kjøre ut 16:9-format som 4:3 hvor de altså selv legger til svarte felt. Ser det bl.a ofte på Discovery hvor Discovery-logoen er ute på det svarte feltet over bildet. Da er det ikke så mye dekoderen eller CD kan gjøre med det siden den tror at det er et 4:3-bilde den får, og derfor prøver å vise det uten å kødde til ratioen mellom høyde og bredde. I andre tilfeller det selvsagt at bildet faktisk er 4:3 og dekoderen vil ikke vise det som 16:9 uten at du ber om det (noe jeg ikke vil at den skal gjøre heller..).

Lenke til kommentar

Bortimot det samme hos meg. Måtte nesten flire litt når jeg så skjermen din :) Det er så ufattelig kørka som det kan få blitt.

 

Noen ganger gjør epg'n et glatt hopp på nesten 24 timer i lista. Og de reklamerer jo med "elektronisk programguide (tv-guide på skjermen)" som de så fint skriver. Jommen sa jeg smør :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Nå har jeg fått en softwareoppdatering inn på min dekoder. EPGen ser ut til å være fikset, nå med to forskjellige visninger også. Menyen har plutselig blitt 16:9 også.

 

Fikset og fikset. Jeg likte faktisk den gamle bedre. Selv om de nå har fått ordnet på dette med 16:9. Som er det eneste positive.

 

Med den nye softwaren opplever jeg lagging på tekst for noen kanaler. Man kan heller ikke gå rett inn på kanaler ved og trykke "ok" knappen ved en av menyene.

 

Dessuten når man blar med v+ v- blafrer den gjennom alle kanaler, uten hoppene som ble gjort før og som var praktiske. Tar en evighet å bla seg frem til et kanalvalg.

 

Nei... møkkasoftwareoppgradering. Og det triste er jo at man ikke får valgt det bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...