Gå til innhold

Gta IV - i7 Prossesor problem!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg kjøpte og satt i sammen en ny PC (denne sommeren)

Mine specs er:

Intel i7 Prossesor @ 2.6GHZ (overklokket til 3.20)

Asus Rampage II Gene

OCZ rambrikker 2*2*2gb (6gb)

Club 3D Ati HD 4870 Overclocked Edition (Har hatt problemer med dette kortet, men har fikset det. Årsaken var at det var ustabilt overklokket fra levrandøren)

 

Noe som mangler? Si ifra.

 

Uansett problemet mitt er:

Når jeg nylig fikk satt opp PC'en, overklokket en fyr prossesoren min for meg manuelt.

Dette gikk som en drøm, og kjørte GTA IV lett.

 

Ikke lenge senere klarte jeg å resette BIOSEN (ikke spør hvofor), og overklokkingen forsvant.

 

Så prøvde jeg å spille GTA igjen med 2.6GHZ, dette gikk dårlig, det lagget. Så jeg antok at det var fordi jeg ikke hadde overklokket.

 

Jeg prøvde å overklokke den opp igjen, men jeg har ikke noen lang erfaring med dette, så det ga jeg opp. Heldigvis, fant jeg en program på PCen, som het "CPU lvl up". Med dette programmet kunne jeg trykke på en enkelt knapp, som ville overklokke Cpu'en til "i7 965" altså 3.20GHZ.

 

Jeg startet opp GTA IV igjen, men fortsatt med samme lag. Jeg prøvde den innebygde Benchmark Testen som følger med spillet, og den viste noe litt sjokkerende.

 

 

Mens skjermkort usage var på rundt 60% usage, lå CPU Usage på 100%! Average FPS var på 33.

Og ikke tro at jeg har satt opp grafikken på GTA for mye, for det har jeg ikke. Jeg bruker "Auto Configure" knappen som gjør at den matcher mine systemkrav. Faktisk så satt jeg nesten alt på max, uten lag, før BIOSEN resatt seg.

 

Jeg synes uansett dette er rart, for kompisen min f.eks, han har samme cpu som meg, og når han tok testen ble den kun brukt 59% i benchmarken. Og han har ikke overklokket engang!

 

Så, vet noen hva som kan ha skjedd?

Jeg lurer på om det er noe med kjernene, som at bare en kjerne kjører.

Se her:

Processor:"Intel® Core™ i7 CPU 920 @ 2.67GHz, 2668 Mhz, 1 Core(s), 1 Logical Processor(s)"

 

Dette er et utdrag fra "systeminformation". Det at det står 1 cores, betyr ikke det at bare 1 kjerne er aktiv?

 

 

Noen som vet hva problemet er? Takk for all hjelp, hvis dere lurer på noe mer så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

 

Btw, det er heller ikke noe galt med tempen.(45C under load)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...