Gå til innhold

Installasjon av terminal server og sette den i drift i eksisterende domene.


spirit1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal installere en windows 2008 server som skal settes opp slik at den blir en terminal server.

 

Det jeg trenger deres hjelp til er hva jeg skal velge under installasjonen av windows 2008 server, hva skal jeg velge på licensing modes, per server. Number of connections: (Tall). Eller skal jeg velge Per device or per user.

Under installasjonen av serveren?

 

Hva må jeg installere før jeg skal starte å installere terminal funksjon på serveren?

 

Og i tillegg skal den inn i et domen som allerede eksisterer. Hvordan får jeg den til å hente brukerprofiler og rettigheter fra domenet der AD er installer?

Og det skal være mulig å logge seg på terminal serveren via ubuntu sin rdp, hva må gjøres for å få det til?

 

Hvis du vet svaret på noen av punktene hjelper det meg også veldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg skal installere en windows 2008 server som skal settes opp slik at den blir en terminal server.

 

Det jeg trenger deres hjelp til er hva jeg skal velge under installasjonen av windows 2008 server, hva skal jeg velge på licensing modes, per server. Number of connections: (Tall). Eller skal jeg velge Per device or per user.

Under installasjonen av serveren?

 

Hva må jeg installere før jeg skal starte å installere terminal funksjon på serveren?

 

Og i tillegg skal den inn i et domen som allerede eksisterer. Hvordan får jeg den til å hente brukerprofiler og rettigheter fra domenet der AD er installer?

Og det skal være mulig å logge seg på terminal serveren via ubuntu sin rdp, hva må gjøres for å få det til?

 

Hvis du vet svaret på noen av punktene hjelper det meg også veldig.

 

 

- Når du melder serveren din inn i domenet vil du få tilgang til AD, gi serveren tilganger i AD, sammens med bruker.

- Mener det skal være en eget valg når du har installert serveren for å installere DHCP/DNS/TERMINAL/PRINTSERVER osv...

- Ja, du må installere først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...