Gå til innhold

Spørsmål ang. å bli pilot

DaMole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om man kan bli pilot hvis man bruker briller/linser. Har sett piloter som bruker briller.

Med å bli pilot, så tenker jeg på å bli sivil pilot som kjører passasjerfly o.l.

Har hatt en drøm om å bli pilot siden jeg var sånn 13, nå er jeg 16. Fant nettopp ut at jeg måtte bruke linser (ikke mer enn -1.25). Kravene for å ta utdanningen i militæret er perfekt syn uten laseroperasjon, briller, linser osv. Så jeg strøk vekk drømmen min for å bli pilot (også siden normal utdanning koster godt over 1 million).

For noen dager siden fant jeg ut at UIT (Universitetet i Tromsø) tilbyr utdanning (som er gratis) som sivil flyger, noe jeg kunne tenkt meg å bli. Derfor lurte jeg på om man kunne bli en sivil pilot med å bruke linser med min brillestyrke (-1.25).

Også; er laseroperasjon mulig for å bli en sivil pilot, hvis man ikke kan bruke briller/linser?

Tusen takk for alle svar. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Skrevet
Hei.

Jeg lurer på om man kan bli pilot hvis man bruker briller/linser. Har sett piloter som bruker briller.

Med å bli pilot, så tenker jeg på å bli sivil pilot som kjører passasjerfly o.l.

Har hatt en drøm om å bli pilot siden jeg var sånn 13, nå er jeg 16. Fant nettopp ut at jeg måtte bruke linser (ikke mer enn -1.25). Kravene for å ta utdanningen i militæret er perfekt syn uten laseroperasjon, briller, linser osv. Så jeg strøk vekk drømmen min for å bli pilot (også siden normal utdanning koster godt over 1 million).

For noen dager siden fant jeg ut at UIT (Universitetet i Tromsø) tilbyr utdanning (som er gratis) som sivil flyger, noe jeg kunne tenkt meg å bli. Derfor lurte jeg på om man kunne bli en sivil pilot med å bruke linser med min brillestyrke (-1.25).

Også; er laseroperasjon mulig for å bli en sivil pilot, hvis man ikke kan bruke briller/linser?

Tusen takk for alle svar. :)

Vet ikke så mye om det, men jeg vet ihvertfall at forsvaret ikke godtar laseroperasjon.

Skrevet

Det vet jeg også, det er derfor jeg ikke skal ta utdanningen for å bli pilot i militæret.

Har sett og hørt om sivile piloter med briller/linser. Noen har kanskje tilogmed laseroperasjon.

Har fått vite alt jeg trenger om utdanningen om å bli pilot fra Forsvaret, sendte en mail. Men det jeg lurer på er det jeg har skrevet i min første post.

Gjest Slettet+432
Skrevet

Ah, my mistake. Må ha oversett akkurat det :) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Ta og ta en klasse 1 legesjekk på blidern. Flymedisinsk insitutt.

Jeg for min del bruker linser og har -2.25 på begge øyer - og kom lett igjennom

Er forøvrig nå ferdig utdannet kommersiell helikopterpilot i USA, og har begynt på instruktørutdanning.

Lykke til!

Skrevet

Pokkers regjering. Ut med det rødgrønne partiet. -.-

"DE RØDGRØNNE har bare ett valg: Innen knappe to uker må landingslysene tennes og bekreftelsen på at flyskolen skal leve videre ligge på bordet. " -Håper at UiT's flystudie fremdeles er der - om 3 år. Ellers så har den rødgrønne regjeringen ødelagt den største drømmen min om å bli pilot. No way om at jeg har penger til en utdannelse som koster flesk (600k-1m og vel så det).

:thumbdown:

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei kom over denne tråden og tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering :)

http://www.luftfartsfag.no/index.php?optio...ffisielt-kansje

Hva skjer da med de som har gått 1 år der da?

Vi ble sendt til Universitetet i Lund sin flyskole, tidligere kjent som TFHS. Der vil vi fortsette å gå resten av utdannelsen vår, så det neste kullet som blir tatt opp av UiT blir det egentlige første kullet til UiT :cool:

Endret av Icenor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...