Gå til innhold

Hvordan fjerne Microsoft Windows Network fra XP?


Anbefalte innlegg

I dag dukket det opp et navn inne på "My Network Places".

Først kom katalogen "Microsoft Windows Network" opp.

Deretter et navn.

Jeg lurer på hva som skjer her!

Nå 2 timer senere, når jeg trykket på "My Network Places", var det tomt der.

Ingen "Microsoft Windows Network" og ingen navn der inne.

Hmmm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det navnet der igjen.. Jeg liker det ikke!

Kan noen fortelle meg hvordan jeg sletter dette, og evt. forklarer meg hva dette er?

 

Når jeg åpner windows explorer, og klikker på "My Network Places" kommer det opp "Entire Network", som jeg klikker på. Deretter ser jeg "Microsoft Windows Network" og så til slutt et ikon med tre datamskiner koblet sammen med blå skjermer. Og et navn.

 

Hvis jeg logger meg av internett, og åpner windows explorer igjen, så er de tkun "My Network Places" som syntes. De andre mappene er borte. Men så kan de dukke opp senere igjen.

 

Hva skjer her?

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Microsoft windows network er 'hovedkatalogen' for PCer i et vanlig windowsnettverk. Når det kommer navn under betyr det at din PC har kontakt med en annen PC, eller at din egen PC deler ett eller annet. Siden navnet kommer og går så tipper jeg på at du ser en annen PC på samme nettverk som deg selv, og at den er av når du ikke ser navnet.

 

EDIT: bruker du hamachi eller noe lignende når du er på internett?

Endret av noob11
Lenke til kommentar
Microsoft windows network er 'hovedkatalogen' for PCer i et vanlig windowsnettverk. Når det kommer navn under betyr det at din PC har kontakt med en annen PC, eller at din egen PC deler ett eller annet. Siden navnet kommer og går så tipper jeg på at du ser en annen PC på samme nettverk som deg selv, og at den er av når du ikke ser navnet.

 

EDIT: bruker du hamachi eller noe lignende når du er på internett?

 

Nei, jeg bruker ikke hamachi.

Mulig jeg prøvde å sette opp trådløst nettverk en gang for lenge siden, og at det er dette jeg nå ser. Men jeg vil ikke ta noen sjanser. Jeg vil ha det vekk. Hvordan stopper jeg/sletter jeg denne koblingen?

Lenke til kommentar

så lenge det er en annen PC du ser så er koblingen helt harmløs, så ingen grunn til bekymring.

 

Vil du ha det vekk så kan du gå på nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet. Hvis det er flere enn 1 der så finner du den som brukes når du er på internett, gå på egenskaper der og ta vekk hakene for windows nettverk. Trenger strengt tatt bare den med tcp/ip.

 

Men, bare så det er sagt. Med mindre det er din egen PC du ser så er det altså en annen PC i samme lokalnett som deg. Det at du tar vekk muligheten for å koble dere sammen via windows sharing osv fjerner jo ikke alle de andre mulighetene.

 

Vet du hva maskinnavnet ditt er? og er det navnet du ser det samme? Hvis ikke er det som sagt en annen PC i ditt lokale nettverk. Har du noen andre PCer i huset?

Lenke til kommentar
så lenge det er en annen PC du ser så er koblingen helt harmløs, så ingen grunn til bekymring.

 

Så det kan ikke være noe remote greier som har logget inn? Dvs. en person har sittet hos meg og laget en remote-oppkobling for så i bruke pc'en min fra et annet sted?

 

Vil du ha det vekk så kan du gå på nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet. Hvis det er flere enn 1 der så finner du den som brukes når du er på internett, gå på egenskaper der og ta vekk hakene for windows nettverk. Trenger strengt tatt bare den med tcp/ip.

 

I nettverkstilkoblinger er det bare et ikon, og det er internetttilkopblingen min.

 

Men, bare så det er sagt. Med mindre det er din egen PC du ser så er det altså en annen PC i samme lokalnett som deg. Det at du tar vekk muligheten for å koble dere sammen via windows sharing osv fjerner jo ikke alle de andre mulighetene.

 

Det er ikke min PC jeg ser, nei. Ok, så i My Network Places->Entire Network->Microsfot Windows Network->NAVN PÅ DATAMSKINEN TIL EN ANNEN PERSON, kan det kun være lokale tilkoblinger? Dvs. ting jeg har lagt inn selv her? Det er umuilig at noen kan sitte remote på min pc her?

 

Vet du hva maskinnavnet ditt er? og er det navnet du ser det samme? Hvis ikke er det som sagt en annen PC i ditt lokale nettverk. Har du noen andre PCer i huset?

 

Navnet på datamaskinen jeg ser er et annet enn navnet på min.

Har ingen andre pc'er i huset.

Lenke til kommentar
I nettverkstilkoblinger er det bare et ikon, og det er internetttilkopblingen min.

 

Fint, går du inn på egenskaper og tar vekk hakene for windows nettverk. Strengt tatt trenger du som sagt bare den det står tcp/ip på.

 

Men, bare så det er sagt. Med mindre det er din egen PC du ser så er det altså en annen PC i samme lokalnett som deg. Det at du tar vekk muligheten for å koble dere sammen via windows sharing osv fjerner jo ikke alle de andre mulighetene.

 

Det er ikke min PC jeg ser, nei. Ok, så i My Network Places->Entire Network->Microsfot Windows Network->NAVN PÅ DATAMSKINEN TIL EN ANNEN PERSON, kan det kun være lokale tilkoblinger? Dvs. ting jeg har lagt inn selv her? Det er umuilig at noen kan sitte remote på min pc her?

 

 

Med mindre det kjøres programmer som emulerer lokalt nettverk over internett så kan det kun være en lokal tilkobling ja. Hvis du har trådløst nett hjemme så kan det være en nabo du ser.

 

Det som skjer at en den PCen du ser har sendt ut en melding om at han er på nettverket. Dvs at den går til alle på nettverket. Han kan ikke vite at du har fått meldingen. Det å se en annen på windows nettverk betyr bare at du kan gå inn på ham hvis han har delt filer/skriver/etc. Han kan ikke sitte å styre noe på din PC, med mindre du ikke har delt noen mapper med full skrivetilgang elns.

 

Men, du ser jo en annen PC på ditt nett. Det at det er en annen på nettet ditt betyr jo at denne andre kan kjøre helt andre programmer som potensiellt kan påvirke deg negativt. Så jeg ville nok undersøk hvordan denne andre kommer seg på nettet ditt. Men å se en annen PC på windows nettverk er i seg selv helt ufarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...