Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har et par oppgaver om fysikk med kalkulator


Anbefalte innlegg

1. Stopplengden y m for en bil som kjører med farten x km/h, er gitt ved formelen

y = 0,25x + 0,01x^2. Bruk lommeregneren til å finne den største farten bilen kan ha når vi ønsker å kunne stanse med en stopplengde på 10 m, 20 m, 30 m.

 

2. Kari og Per skal løpe om kapp på en rett strekning. Veilengden y1 = 5,0x + 0,1x^2. For per gjelder denne formelen: y2 = 7,0x - 0,01x^2

 

a) Tegn begge grafene på lommeregneren og finn ut hvor langt de to har løpt før den ene tar igjen den andre. Tips bruk INTERSECTION.

b) kommenter formlene

 

Har aldri jobbet med fysikk før og tar fysikk 1 som privatist, så hvis du kan forklare litt hvordan du kom fram til svarene og hva du gjorde på kalkulatoren hadde det hvert fint:) selv har jeg en Casio Power graphic fx-9750G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Sett y=10m, 20m, 30m, og rekn deg fram til x.

 

2. a) Kan ikkje Casio-kalkulatorar, men kan ikkje tenkje meg at det er stort vanskeligare enn å plotte inn funksjonane henholdsvis chart?cht=tx&chl= y_1 og chart?cht=tx&chl= y_2, og bruke INTERSECT-funksjonen for å finne punktet dei treff kvarandre i. Evt. kan du sette likningane lik kvarandre, og rekne ut for same svar.

 

b) Veit ikkje heilt kva du skal gjere her, kanskje tolke formlane praktisk? Formulere dei skriftleg?

 

Håpar det var til nytte. :)

Lenke til kommentar

Vil tro at x er tid løypt, og y er distanse som er tilbakelagt. Kva for ei benevning y har, kan berre oppgåva seie.

 

:)

 

EDIT: Tipper sekund, da det dreier seg om 60m over ein tidsperiode på 10x. 10sek høyras korrekt ut.

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

Oppgåve 1 er mogleg å løyse via kalkulator;

 

Dersom du plottar inn funksjonen, og ser på grafen, så kan du se kva x-verdien er når grafen passerer 10, 20, og 30. Kalkulatoren setter nok opp ein verditabell, så verdiane kan nok også synas der.

 

Veit for øvrig ikkje kva som er reglementet for eksamen på vidaregåande, men trur det er lurt å kunne løyse såpass enkle likningar uansett. :)

Lenke til kommentar

Vel, utifrå chart?cht=tx&chl= y = 0.25x + 0.01x^2 kan vi seie at bremselengda di er litt over ein fjerdedel av farta di i km/h.

 

chart?cht=tx&chl= y = 0.25x + 0.01x^2

chart?cht=tx&chl= y = \frac {x}{4} + 0.01^2

 

Siden 0.01x² utgjør så og si ingenting ved normal køyring (4m ved 200km/t), så kan ein i praksis kanskje seie at

chart?cht=tx&chl= y = \frac {x}{4}

som betyr at y (bremselengde) er ein fjerdel av x (fart i km/t).

 

 

På oppgåve 2 kan du vel prøve og samanlikne kven som har f.eks. har høgst akselerasjon? :)

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

ok, ny oppgave:

 

To fly følger samme rute melom to flyplasser. Det ene flyet har gjennomsnittsfart 520 km/h, det andre 650 km/h. Fly A bruker 30 min = 0,50 h kortere tid enn fly B

 

a) Hvilket fly har størst gjennomsnittsfart? det er såklart fly A

b) Hva er flytiden for hvert av flyene?

c) hvor stor er avstanden mellom de to avstandene

 

Fasit svar:

b) 2,5 timer

c) 1300 km

Lenke til kommentar

Denne kan du løyse grafisk, ved å lage eit funksjonsuttrykk for avstanden kvart av flya tilbakelegg, og finne når grafane skjærer kvarandre. Om y er avstanden og x tida i timer, vil fly A ha funksjonen y=650x, medan fly B vil ha funksjonen y=520(x-0,5).

 

I skjæringspunktet mellom linjene vil y-verdien vise avstanden mellom flyplassane, medan x-verdien viser kor lang tid fly A brukte. Fly B brukte då 0,5 timar meir.

Lenke til kommentar

Sei at tida er langs x-aksen, og distansen som er tilbakelagt langs y-aksen. Du veit farta, og distansen = fart*tid. Det einaste tillegget du må ha då, er at Tommy starter 30m framfor Tigern. Når dei starter er tida 0, altso x=0, og då er Tommy ved y=30m. Der desse to linjene skjærer kvarandre kan du lese av tida på x-aksen.

 

Med mindre det er eit eller anna eg ikkje har tenkt på, vert det då slik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tommy: y1 = 30 + 6x

Tigern: y2 = 15x

Lenke til kommentar

Kan prøve å forklare ein gong til:

 

Når nokon beveger seg med konstant fart v vil dei etter tida t ha tilbakelagt ein strekning v*t. Dette er heilt grunnleggjande, strekning = fart*tid.

 

Du veit farta T&T beveger seg med: 6 m/s og 15 m/s. Etter t sekund vil Tommy dermed ha bevegd seg 6 m/s*t s = 6*t m, og tilsvarande vil Tigern ha bevegd seg 15*t m. Med so langt?

 

Hadde begge to starta frå same stad, ville funksjonane ha vorte slik – mimetex.cgi?y_1 og mimetex.cgi?y_2 seier her kor mange meter T&T har bevegd seg:

mimetex.cgi?y_1. Me tenkjer då at Tigern starter i 0, medan Tommy starter i y=30. Tommy sin funksjon vert dermed

mimetex.cgi?y_1=6t+30.

 

No har du to funksjonar som seier kor langt T&T har bevegd seg frå 0. Tigern tar att Tommy når dei har bevegd seg like langt, altso der mimetex.cgi?y_1=y_2 – skjæringspunktet for linjene. Tida les du av på fyrsteaksen (x-aksen).

 

Vart det meir forståeleg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...