Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva tror dere leiligheten min er verdt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har litt useriøse planer om å selge leiligheten min, for å få større bolig. Jeg bare leker meg litt med tanken :) Fordi jeg trenger større plass. Men jeg er usikker på hva den er verdt idag.

 

Leiligheten ligger i 1etg i en blokk ca 5 km utenfor Hamar sentrum. Blokken ble nyoppført i 2005.

 

3-roms leilighet (stue med kjøkkenkrok, soverom, bruksrom, bøttekott og bad)

Bruks areal: 65 kvadrat + Terasseområde på ca 15 kvadrat

 

Parkett i alle rom, bortsett fra bad.

Stort bad.

Gipsvegger.

Bod ute.

Romslig terrasse, gassgrill og el-grill er tillatt.

Hunder og inne-katter er tillatt, og forøvring andre "bur-dyr".

Garasjeplass i kjellern på blokka, man kan gå ca 10 meter og rett inn i leiligheten.

Borettslag avtale med Canal Digital: digitaltv med HD-PVR som følger leiligheten, 10 MBIT internett og ip-telefoni for 289,-/mnd

 

ca 1 km til populært badeområde.

2 km til golfbane.

Rolig nabolag.

 

Når jeg kjøpte den:

Kjøpesum: 720 000,-

Fellesgjeld i borettslag: 495 000,-

 

Fellesutgifter pr mnd: 3500,-

 

Noe slitasje på parkettgulv i stuen (ett par merker og noen riper).

 

Hva tror dere en slik leilighet vil gå for idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring noen eiendomsmeglere og inviter dem til å se på leiligheten din, det koster ikke noe og de er bare glade for å prate med deg siden de kan selge inn sitt firma til deg.

 

Den mest presise måten å finne verdi på er å kontakte en takstmann, men det koster noen tusen (5000kr sånn omtrent tror jeg). Fordelen er at du står sterkere i salgsrunden med å ha en profesjonell til å verdsette leiligheten + at hvis det viser seg å være noen skjulte feil & mangler i etterkant av salget, så står du sterkere! Litt som å ha en grundig sjekk hos NAF når du selger bruktbilen din.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har litt useriøse planer om å selge leiligheten min, for å få større bolig. Jeg bare leker meg litt med tanken :) Fordi jeg trenger større plass.

 

Det er vel ikke fordi den er "hjemsøkt", vel? :p

 

Hadde forresten vært fint med bilder for å se hvor mye den kan være verdt :)

 

Hahaha, komisk. Nei det er ikke derfor, jeg tror ikke den er hjemsøkt. Det er dama mi som er overbevist om det men vi har ikke opplevd noe mer siden jeg laget den tråden.

 

Det er fordi vi har 1 og snart har 2 unger i hus og derfor trenger større plass :)

 

Leiligheten er perfekt som ungkarsleilighet, eller eventuelt ett par uten barn :)

 

Ring noen eiendomsmeglere og inviter dem til å se på leiligheten din, det koster ikke noe og de er bare glade for å prate med deg siden de kan selge inn sitt firma til deg.

 

Den mest presise måten å finne verdi på er å kontakte en takstmann, men det koster noen tusen (5000kr sånn omtrent tror jeg). Fordelen er at du står sterkere i salgsrunden med å ha en profesjonell til å verdsette leiligheten + at hvis det viser seg å være noen skjulte feil & mangler i etterkant av salget, så står du sterkere! Litt som å ha en grundig sjekk hos NAF når du selger bruktbilen din.

 

Aha, jeg trodde det kostet penger også å få en megler til å se på det. Man forplikter seg ikke til noe ved å la de gjøre en vurdering av leiligheten?:)

Lenke til kommentar
Aha, jeg trodde det kostet penger også å få en megler til å se på det. Man forplikter seg ikke til noe ved å la de gjøre en vurdering av leiligheten?:)

 

Dette kalles også "anbud". Det koster de visst en time med arbeidstid, men på den andre siden så får de truffet deg face-to-face og promotert sine tjenester. Face-til-face-kommunikasjon er den mest effektive markedsføringsformen for dem (jeg valgte en eiendomsmegler ut i fra hvordan han solgte sitt firma til meg, da jeg forventet at han ville gjøre det like godt med min leilighet). Når noen sier i reklamen sin at de har gratis anbud til deg, er det jo lite lurt å ta betalt for denne tjenesten! Om det er noen som sier de skal ha 500kr for å kikke på leiligheten din, sier du bare "Sorry mack, der mista dere en fortjeneste på mange tusen". Jeg inviterte 3 eiendomsmeglere til å se på huset mitt (som faktisk lå i Hamar!) på ulike tidspunkt. Så fikk jeg et anbud i posten etter noen dager der de kom med forslag på boligensverdi og hvor masse de skulle ha for de ulike tjenestene sine. Drit i overslaget for boligens verdi, en lav pris kan gjøre at sluttprisen blir lav (pris vs kvalitetsforventningen) en for høy pris skremmer kunder til å komme på visning. Jeg valgte Krogsveen i Hamar, da jeg vurderte dem som best selgere + jeg betalte en takstmann til å gå over huset, da det var gammelt og at jeg hadde pusset det opp selv. Hedmark Eiendom AS dukka opp med en selger som kjeda vettet av meg + at de dreit seg skikkelig ut på dårlig markedsføring hos noen andre jeg kjenner.

 

Btw eiendomsmeglere i Hamar; Regner med du har kikket litt i HA siste ukene? Moralen er å ha skriftlige avtaler på sånne enorme summer!

Lenke til kommentar
Nei, jeg abbonnerer ikke på HA etter at jeg flyttet for meg selv. Hva står det?

 

www.h-a.no

 

Kort oppsummert var det en eiendomsmegler som puttet pengene fra tomtesalg rett i egen lomme og så slo bedriften konkurs. Tilbake stod kjøpere som ikke hadde skikkelige kontrakter. Jeg vet hvem denne cowboyen er, men tviler på at h*n får drive med eiendomssalg noen gang mer. Men moralen er bare at når det gjelder hus til flere millioner, så skal man ha kontrakter på alt man foretar seg, muntlige avtaler er gyldige de oxo men umulige å bevise.

Lenke til kommentar
Nei, jeg abbonnerer ikke på HA etter at jeg flyttet for meg selv. Hva står det?

 

www.h-a.no

 

Kort oppsummert var det en eiendomsmegler som puttet pengene fra tomtesalg rett i egen lomme og så slo bedriften konkurs. Tilbake stod kjøpere som ikke hadde skikkelige kontrakter. Jeg vet hvem denne cowboyen er, men tviler på at h*n får drive med eiendomssalg noen gang mer. Men moralen er bare at når det gjelder hus til flere millioner, så skal man ha kontrakter på alt man foretar seg, muntlige avtaler er gyldige de oxo men umulige å bevise.

 

Jaja, det er mange sleipinger ute og går! Det var jo en fra ottestad som var med på TV2 hjelper deg, som hadde fått halvveis ferdig garasje, og plutselig hadde firmaet som bygget garasjen slått seg konkurs. Han hadde jo fått trusler pr telefon osv hvis han ikke sluttet å prøve å få tilbake pengene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...