Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Jeg har en klasse som komuniserer med en FTP server og henter bl. annet directory fra serveren. Jeg har puttet dette inn i forskjellige collectioner, men ingen vil tas imot av en DataGrid. Så fort jeg kaller MyGrid.DataBind() så feiler det med at datasettet ikek støtter "paging", selv om jeg faktisk slår av paging på GridView kontrollen. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til?

 

Har prøvd List<struct> uten hell. Trodde først dette var rette veien å gå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan

 

Jeg har en klasse som komuniserer med en FTP server og henter bl. annet directory fra serveren. Jeg har puttet dette inn i forskjellige collectioner, men ingen vil tas imot av en DataGrid. Så fort jeg kaller MyGrid.DataBind() så feiler det med at datasettet ikek støtter "paging", selv om jeg faktisk slår av paging på GridView kontrollen. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til?

 

Har prøvd List<struct> uten hell. Trodde først dette var rette veien å gå

 

Kan ikke skjønne hva som er galt ut fra beskrivelsen din.

 

Hvis jeg gjør f.eks. noe slikt:

 

<asp:DataGrid ID ="DataGrid1" runat="server"></asp:DataGrid>

var list = new List<string>();
for (int i = 0; i < 10; i++)
 {
list.Add("Test" + i);
 }
DataGrid1.DataSource = list;
DataGrid1.DataBind();

 

Så fungerer det utmerket..

 

La oss få se koden :p

Lenke til kommentar

Men nytt problem. Hvordan i all verden får jeg hentet verdi fra denne kontrollen (bruker ikke DataGrid, men GridView)

 

Har følgende i koden:

 

protected void gvFTPFiles_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
	{
		GridView g = (GridView)sender;
		var ftpServer = (from f in db.FTPServeres
						 where f.FTPID == int.Parse(ddlFTPServer.SelectedValue)
						 select f).FirstOrDefault();
		lblURL.Text = ftpServer.URI + "/" + ftpServer.PublicPath + "/" + g.Columns[5].ToString();
	}

Men får en exception med en gang fordi Columns ikke har instanser.

Har også prøvd å bruke DataKeyNames, men får ikek dette til heller, da jeg får beskjed om at disse må settes. Jeg finner ingen ADD metode og får feil hvis jeg setter direkte i arrayen. Trodde egentlig DataBind skulle ordne alt dette....

Lenke til kommentar

Har en GridView kontroll som jeg mater med data fra en List<MyClass>. Gridden har også aktivert Select kolonnen slik at jeg kan embedde eventet bak denne.

 

Så da tenkte jeg at når en rad er valgt så var hele objektet fra List<MittObject> tilgjengelig. Men eneste jeg klarer å hente er verdien som ligger i DataKeyNames. Fikk forresten ikke satt den by code, men måptte sette den i HTML koden. Resultatet er jo at jeg må gjøre en ny spørring for å få hentet den aktuelle posten, noe jeg synes kansje var litt dobbelt arbe, men det virker så det er ikke så farlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...