Gå til innhold

Installere laptop windows på stasjonær?


amish

Anbefalte innlegg

Hei.. Har en asus laptop som kjører windows xp, men kom med vista. Har recovery cden som jeg kan ta installasjon selv om den er formatert, så den trenger ikke noen filer fra en recovery stasjon i laptopen.

 

Spørsmålet er bare om jeg kan installere det i min stasjonære pc, for å få ekte vista for å så oppgradere til win7 når det kommer. Eller er det noe hardware kode eller noe slikt som hindrer meg?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Har en asus laptop som kjører windows xp, men kom med vista. Har recovery cden som jeg kan ta installasjon selv om den er formatert, så den trenger ikke noen filer fra en recovery stasjon i laptopen.

 

Spørsmålet er bare om jeg kan installere det i min stasjonære pc, for å få ekte vista for å så oppgradere til win7 når det kommer. Eller er det noe hardware kode eller noe slikt som hindrer meg?

 

Takker for svar.

 

Du har nok en OEM versjon. Funker kun på din laptop

Lenke til kommentar
Hei.. Har en asus laptop som kjører windows xp, men kom med vista. Har recovery cden som jeg kan ta installasjon selv om den er formatert, så den trenger ikke noen filer fra en recovery stasjon i laptopen.

 

Spørsmålet er bare om jeg kan installere det i min stasjonære pc, for å få ekte vista for å så oppgradere til win7 når det kommer. Eller er det noe hardware kode eller noe slikt som hindrer meg?

 

Takker for svar.

 

Jeg tviler sterkt på at det går an...programvare som leveres med maskiner må vanligvis stemme overens med et eller annet i biosen....du kan helt sikkert installere det men du vil ikke ha en gyldig produktnøkkel i og med at på den bærbare trenger du ikke nøkkel for å installere windows...

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...