Gå til innhold

Sykke styre, justering


kyss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

vurderer å kjøpe en brukt sykkel, Diamant Extreme. Men såvidt jeg har sett er det ikke mulig å justere høyden på sykkel styre. Er det noen som vet om det stemmer ???

 

 

Flere måter å justere styrehøyden på.

 

1.Man setter flere spacere(avstandsringer) under styrestemet,noe man kan gjøre hvis gaffelkrona er lang nok(evt flytter de som står på oversiden av stemet under).

2.Man kjøper ett styrestem som er justerbart,eller ett som peker mer oppover.

3.Man kjøper ett riser styre med mye "rise",dvs at man får en mer oppreist sittestilling

 

Punkt 1.2 og 3 kan en sykkelbutikk/verksted hjelpe deg med.

 

styre.jpg

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

som det ble skrevet over så er det ikke noe problem og endre høyden på styret.

Kjøper du sykkelen i en butikk så vil de være svært hjelpelige med og sette den opp slik du ønsker det. Og kan også hende de ikke tar noe for jobben.

 

Så stikk innom din sykkelbutikk og snakk med de der. Kan de faget sitt så vil du bli veldig fornøyd.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Det er også mulig å snu stemmet om det er satt med vinkelen nedover. Om du kjøper sykkel ny i butikk så mener jeg at de skal gjøre det gratis. Men det skulle ikke du, så om du kan flytte spacer'ne og snu stemmet selv, så skal det ikke koste deg noe. men det forutsetter selvfølgelig at vinkelen på stemmet peker nedover og at det er spacere over styret som du kan flytte under.

 

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Hei

 

vurderer å kjøpe en brukt sykkel, Diamant Extreme. Men såvidt jeg har sett er det ikke mulig å justere høyden på sykkel styre. Er det noen som vet om det stemmer ???

 

 

Har du prøvd denne sykkelen da? Hvis det er den rette størrelsen for deg så skal det jo i utgangspunktet ikke være nødvendig å gjøre noen store endringer på høyden på styret. Hvis sykkelen ikke har den rette størrelsen for deg så vil du fort merke at det er andre ting en høyden på styret som vil utgjøre de største problemene.

Lenke til kommentar
Har du prøvd denne sykkelen da? Hvis det er den rette størrelsen for deg så skal det jo i utgangspunktet ikke være nødvendig å gjøre noen store endringer på høyden på styret. Hvis sykkelen ikke har den rette størrelsen for deg så vil du fort merke at det er andre ting en høyden på styret som vil utgjøre de største problemene.

 

 

Der må jeg si meg 100% enig,er for eksempel overrøret for langt, hjelper det lite med styre og stem bytte.

 

Med mindre man vet hvilken størrelse som passer må man prøve sykkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...