Gå til innhold

Intel x-25m mye tregere etter formatering?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en Intel X-25M som jeg synes har blitt veldig treg.

 

Installerte først windows 7 og synes alt gikk lynkjapt. Brukte den noen dager før jeg måtte ta en reinstallasjon av windows 7 (etter noen hw justeringer). Under reinstallasjonen så formmaterte jeg disken, men selv med en 'ren' installasjon så virker den mye tregere. Ved første installasjon startet f.eks office og firefox umiddelbart, mens nå tar det flere sekunder å starte firefox.

 

Den eneste endringen hardwaremessig er strengt tatt at nå kjører maskina på 3.5 GHz, mens ved den første installasjonen kjørte den på 2.4 GHz. Synes det virker litt rart om det skulle ha noe å si i negativ forstand (og ja, temperaturene er under kontroll).

 

Noen som har noen ideèr?

 

edit: typo

Endret av svingstang2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The first being that Legit Reviews was the first and only site to point out that Intel had a performance degradation issue with their drive. The second was the fact that it is hard to endorse a product that costs nearly $1000 knowing that it would not support the features our readers would want once Windows 7 comes out. Intel addressed our first concern by released firmware version 8820, which fixed the performance degradation and fragmentation issue that was common with normal use.

 

Lenge siden du oppdaterte firmware?

 

Intel® SATA SSD Firmware Update Tool

Lenke til kommentar
The first being that Legit Reviews was the first and only site to point out that Intel had a performance degradation issue with their drive. The second was the fact that it is hard to endorse a product that costs nearly $1000 knowing that it would not support the features our readers would want once Windows 7 comes out. Intel addressed our first concern by released firmware version 8820, which fixed the performance degradation and fragmentation issue that was common with normal use.

 

Lenge siden du oppdaterte firmware?

 

Intel® SATA SSD Firmware Update Tool

 

trengtes ingen oppdatering, var siste versjon

Lenke til kommentar
Under reinstallasjonen så formmaterte jeg disken, men selv med en 'ren' installasjon så virker den mye tregere.

Det nytter ikke å formattere SSD'en.

 

 

Det korrekte er å bruke HDDErase 3.3 Da skal SSD'en bli like rask som den var som helt ny.

Alle data blir da borte, og du må da reinstallere OS'et (Hvis du ikke har G2 bør du i tillegg flashe med firmware 8820)

 

HDDErase 3.3 finner du her.

Bla litt nedover på siden, så finner du linken.

 

Hvis du ikke får det til , gi beskjed så sender jeg deg ISO filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...