Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]HP stasjonær a6522.sc - "svart skjerm"


Anbefalte innlegg

Som tittelen har jeg en 6mnd HP stasjonær PC.

 

Får ingen bilde på skjermen, ikke BIOS en gang.

Har forsøkt med flere skjermer, så det er ikke skjermen eller kabelen der.

Maskinen gir ingen lyder fra seg i form av "feil" fra høyttaler.

 

Maskinvare:

 

2+1GB DDR2 RAM

Pentium E2180 © 2.0 GHz

Vista Premium OS

MSI 7525 HK med "alt" onboard

Radeon HD3450

 

Har testet skjermkort og RAM i en annen PC, og disse er OK her.

Har også testet med en annen PSU på maskinen, men uten at det hjelper.

 

Jeg sitter igjen med CPU og hovedkort.

Tar jeg feil hvis det mest sannsynlig er hovedkortet?

Hva mener dere?

 

Dette skjedde etter lynnedslag. Er det ikke rart at PSU virker, men hovedkort kanskje er røket?

 

Håper på hjelp og tips fra dere eksperter! :-)

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det vel ikke så veldig mye mer du kan gjøre egentlig. Ser du har testet med annen psu og kjørt rammen i en annen pc.

Har du prøvd med kun 1 ram brikke og i alle de forskjellige ramslottene? Kan være noen/alle av slottene på hk'et har tatt kvelden. Uansett så er noe som det ikke skal og det kan vel tenkes at dette er hardware svikt, siden den kun er 6mnd gammel tipper jeg statisk elektrisitet. Men du burde vel få den reparert på garanti.

Lenke til kommentar
Da er det vel ikke så veldig mye mer du kan gjøre egentlig. Ser du har testet med annen psu og kjørt rammen i en annen pc.

Har du prøvd med kun 1 ram brikke og i alle de forskjellige ramslottene? Kan være noen/alle av slottene på hk'et har tatt kvelden. Uansett så er noe som det ikke skal og det kan vel tenkes at dette er hardware svikt, siden den kun er 6mnd gammel tipper jeg statisk elektrisitet. Men du burde vel få den reparert på garanti.

 

Har kjørt én og én ram brikke i hvert slott, ja. Den er rett over 6mnd gammel, noe som medfører ingen reklamasjonsrett. Den er kjøpt i et firma navn :/

Lenke til kommentar

Har samme problem med en pavillion stasjonær 6633 sc. Har prøvd det meste. Nytt grafikk-kort, oppstart med alt koblet fra utenom prosessor, on board video (sikker disabled) resetting av BIOS etc etc. Maskinen har grafikk-kortet Geforce 9500 som er notorisk hett og det er sikkert en av grunnen som har vært med på å ødelegee hele hovekortet også. Vifta på grafikk-kortet dirret og rasslet som om det var en F16 fra dag 1. En annen maskin startet ikke opp i det hele tatt og en ny vifte på GPU holdt bare i et år. Jeg sender maskinen tilbake i dag! HP må få ut fingeren og reparere denne maskinen pronto ellers blir forbrukerrådet koblet inn!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har samme problem med en pavillion stasjonær 6633 sc. Har prøvd det meste. Nytt grafikk-kort, oppstart med alt koblet fra utenom prosessor, on board video (sikker disabled) resetting av BIOS etc etc. Maskinen har grafikk-kortet Geforce 9500 som er notorisk hett og det er sikkert en av grunnen som har vært med på å ødelegee hele hovekortet også. Vifta på grafikk-kortet dirret og rasslet som om det var en F16 fra dag 1. En annen maskin startet ikke opp i det hele tatt og en ny vifte på GPU holdt bare i et år. Jeg sender maskinen tilbake i dag! HP må få ut fingeren og reparere denne maskinen pronto ellers blir forbrukerrådet koblet inn!

 

Etter mye om og men ordnet HP opp! Fikk reparert maskinen; nytt hovedkort, nytt grafikk-kort og ny prosessor m.m. Har ikke fått en regning på det så jeg regner med at "this one was on the house" Maskinen har fremdeles et oppstart-problem derimot, som ikke ble ordnet men i og med maskinen alltid enten er på eller i dvalemodus velger jeg å se bort fra det. Bra HP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...