jr77 Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Er på jakt etter HD-kamera i mellomprisklassen, 6-8.000 kr. Har lest endel på forumet de siste dagene, og skjønner at jeg bør gå for et kamera med minnekort. Har sett meg ut disse så langt: - Canon Legria HF20 - Canon Legria HF100 - Canon Legria HF200 - Panasonic HDC-SD20EC-K - Sony HDR-CX105E - Sony HDR-CX505 Noen som har erfaringer med noen av disse kameraene, evt kan hjelpe meg å velge? Kameraet skal hovedsaklig bruker til "familiefilming". En annen ting jeg lurer på er om min snart to år gamle MacBook Pro takler videoredigering i HD-kvalitet. Har Final Cut Express 4, men har ikke satt meg så mye inn i det. Har derfor stort sett bare brukt iMovie når jeg har redigert tidligere. Vil jeg kunne bruke maskinen min til HD-redigering??? Modellnavn: MacBook Pro Modellidentifikator: MacBookPro3,1 Prosessornavn: Intel Core 2 Duo Prosessorhastighet: 2.4 GHz Antall prosessorer: 1 Antall kjerner totalt: 2 Nivå 2-buffer: 4 MB Hukommelse: 2 GB Busshastighet: 800 MHz Start-ROM-versjon: MBP31.0070.B07 SMC-versjon (system): 1.16f11
Sanchez_ Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Har ikke så mange tips i forhold til videokameraer, men jeg kan si at MBP-en din burde taklet FCE og HD-redigering bra. Men, vet ikke hvor stor harddisk du har på den, men uansett er det en fordel å ha en eksern harddisk. HD-Råfilm tar opp mye plass..
Patrick80 Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 (endret) Har ikke så mange tips i forhold til videokameraer, men jeg kan si at MBP-en din burde taklet FCE og HD-redigering bra. Men, vet ikke hvor stor harddisk du har på den, men uansett er det en fordel å ha en eksern harddisk. HD-Råfilm tar opp mye plass.. Nå tar vel ikke noen av disse kameraene opp i råformat, så det er snakk om maksimalt 24 mbit. Det riktig nok noen 10-talls GB etter noen timer. Endret 23. august 2009 av Patrick80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå